Za uplynulých šest měsíců si cestující v brněnské MHD koupili rekordní počet SMS jízdenek. Dohromady jich bylo prodáno 1.723 847 kusů. To je o 22 % víc než ve stejném období loňského roku. Tržby za SMS jízdenky v 1. pololetí meziročně stouply o 8,4 milionů korun, tedy téměř na 40 milionů.
„Důvodem tohoto růstu je především dostupnost a jednoduchost pořízení SMS jízdenek. I když jsme při jejich zavádění naráželi na legislativní problémy, ukazuje se, že to byl dobrý krok,“ sdělil generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
SMS jízdenky se podílí na 20 % tržeb za jednorázové jízdní doklady. „Prodej v automatech a u řidičů neklesá, ke snižování dochází především u jízdenek prodávaných u smluvních distributorů. Tedy hlavně v trafikách,“ popsal vedoucí tarifního oddělení DPMB Vít Prýgl.
Mezi nejoblíbenější patří 20 minutové jízdenky za 20 korun (za 19 korun přes aplikaci Sejf). Právě těch se prodalo téměř 1. 200 000 kusů. První SMS jízdenky si přitom mohli cestující v brněnské MHD koupit už v listopadu 2013. Následně se nabídka tohoto jízdního dokladu rozšířila.
Cestující je povinen nastoupit do vozidla s již doručenou SMS jízdenkou ve svém mobilním telefonu. V případě, že SMS jízdenku neobdrží, je povinen pořídit si pro přepravu jiný jízdní doklad. V opačném případě bude považován za cestujícího bez platného jízdního dokladu. Na nedoručenou SMS jízdenku má právo podat reklamaci.
Tisková zpráva
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.