Projekt Školka hrou je správnou cestou k pojetí předškolního vzdělávání jako prvního článku vzdělávacího systému, shodují se pedagogové, kteří absolvovali školení v rámci metodických dnů.
Ty probíhají ve 14 Metodických centrech pro předškolní vzdělávání, která zřídila ve vybraných mateřských školách nezisková organizace EDUkační LABoratoř.
Dosud proběhlo více než 100 metodických dnů a dalších 60 se ještě uskuteční do konce školního roku. Proškoleno bylo na 1500 pedagogů. Téměř 95 procent z nich uvedlo, že školení naplnilo jejich očekávání a má zájem o další.
V rámci metodických dnů a seminářů jsou účastníkům praktickou ukázkou práce lektora s dětmi představovány možnosti moderního předškolního vzdělávání. Pomocí edice metodických příruček Školka hrou JARO, LÉTO, PODZIM a ZIMA se mj. učí využívat digitální vzdělávací materiály z portálu eKabinet.cz. Uživatelská jednoduchost publikací usnadňuje učitelkám a učitelům přípravy na každodenní činnosti, přináší inspiraci a nové nápady. Výchovně-vzdělávací činnost se jim lépe plánuje, protože v jednotlivých kapitolách jsou přesně definovány vzdělávací cíle i očekávané výstupy dle RVP PV. Více než 80 procent proškolených pedagogů uvedlo, že získalo nový pohled na svou práci a bude digitální vzdělávací obsah v průběhu roku používat. Zároveň to vnímá jako svůj profesní rozvoj.
„Promyšlené semináře s praktickými ukázkami práce dětí a manipulace s digitálními technikami se pro pedagogy stávají inspirací a podkladem pro výchovně-vzdělávací činnost. Primárně pozitivní pro práci s metodickými příručkami Školka hrou je provázanost aktivit, náměty a inspirace pro přípravu nových činností dětí. Využití digitální technologie a kombinace pomůcek má pro děti silný motivační vliv. Přirozenou formou plní očekávané kompetence pro vstup do základního školství. Plnění úkolů se pro ně stalo velmi zábavnou formou učení,“ konstatovala Zdeňka Králová, ředitelka MŠ Hněvkovského v Brně.
V rámci projektu Školka hrou funguje v České republice již čtrnáct Metodických center pro předškolní vzdělávání, a to v Brně, Olomouci, Ostravě, Plzni, Pardubicích, Hustopečích, Ústí nad Labem, Jihlavě, Zlíně, Jindřichově Hradci, Náchodě, Vlašimi, Praze 4 a Praze 6. V centrech jsou představovány trendy moderního předškolního vzdělávání a možnosti efektivního využití technologií ve výchovně-vzdělávací činnosti.
„Naší ambicí na začátku projektu bylo vybudovat metodická centra, zaškolit a podpořit lektory a ukázat široké pedagogické veřejnosti, že mýty kolem technologií ve vzdělávání jsou jen otázkou strachu z neznámého. V momentě, kdy učitelé vidí na vlastní oči radost dětí i nadšení našich lektorů, většinou říkají: „Já jsem si to vůbec neuměl představit, ale když to vidím, je to super.“ Náš záměr byl tedy naplněn. Praxí jsme ověřili, že s pomocí Školky hrou lze moderní pedagogické nástroje zapojit do běžného života v mateřské škole ku prospěchu dětí i učitelů, a to nás samozřejmě těší,“ uvedla Miluše Vondráková, vedoucí metodička pro primární a preprimární edukaci neziskové organizace EDUkační LABoratoř a dodala: „Náš model metodických center jako míst k setkávání pedagogů a sdílení zkušeností s novými postupy v předškolním vzdělávání se více než osvědčil.“
Tisková zpráva
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.