Brněnský dopravní podnik dnes v noci začal s dvouměsíčním broušením kolejí. Letos zvládne takto "vylepšit" rekordních 36,5 kilometru tratí, loni to bylo 20 kilometrů, před třemi lety 12.
Speciální kolejovou bruskou, kterou si dopravní podnik půjčuje, se odstraňují z kolejnic vlnky, díky čemuž pak tramvaje méně hlučí a méně se opotřebovávají.
Brousit se bude vždy v noci, aby nebylo nutné zavádět místo tramvají náhradní autobusy. Od 23:00 zhruba do 5:00 totiž tramvaje městem nejezdí. Jako první přišly na řadu ulice Václavská a Pekařská. "Jsem rád, že se nám už několik let daří pravidelně zajišťovat základní údržbu tramvajových tratí podbíjením a broušením. Tyto kroky přináší řadu efektů, jako je především snížení hluku, menší opotřebení tramvajových tratí i vozidel, zvýšení traťové rychlosti, prodloužení životnosti tratí a tedy efektivnější hospodaření," řekl generátlní ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.
Délka broušení v jednotlivých úsecích závisí na míře vlnkovitosti, někdy musí bruska přejíždět kritická místa opakovaně. "Prioritně budeme pracovat na úsecích, na které vydala krajská hygienická stanice časově omezené výjimky pro provoz tramvají. Hladších kolejnic se navíc dočká například také úsek Mifkova - Novolíšeňská či Jugoslávská - Štefánikova čtvrť," uvedl Havránek.
Jelikož se bude pracovat v noci, upozorňuje dopravní podnik obyvatele, že musí počítat s hlukem. "Lidem se omlouváme, broušení se však opakuje nejvýše jednou za pět let. Lidé poté ocení nižší hluk a vibrace," uvedl Havránek. Pozitivní ohlasy má dopravní podnik po broušení od řidičů i od místních obyvatel. Letošní dvouměsíční broušení vyjde dopravní podnik na pět milionů korun. Celkem se stará zhruba o 70 kilometrů tratí, po nichž jezdí 11 linek.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.