Zaplatit za parkování, šalinkartu, svoz odpadu i nákup vstupenky do akvaparku či do divadla – takový seznam úkolů zatím stojí obyvatele Brna velké množství času a obchůzek.
Vedení města Brna proto připravuje novou službu, která by lidem umožnila všechny tyto nákupy a platby pořídit elektronicky ve společném městském e-shopu.
První položkou v tomto novém systému bude předplatní jízdenka pro MHD na zóny 100 + 101 – tedy pro šalinkarty v nově připravovaném systému elektronického odbavování cestujících.
Rada města Brna tento týden schválila vznik pracovní skupiny, která se přípravou e-shopu bude zabývat. Inspirací pro Brno je například elektronický informační systém Masarykovy univerzity. Pracovní název pro tuto službu je zatím Brněnská karta.
„Chceme vytvořit jedno elektronické místo, které by lidem nabídlo všechny standardní elektronické formy placení. Lidé by si přitom mohli vybrat, jakým způsobem budou do této platební brány vstupovat. Zvolit mohou bankovní kartu, bankovní čip v mobilním telefonu či jinou kartu například typu ISIC. Projekt by měl začít fungovat začátkem roku 2017,“ popsal radní pro oblast Smart City Marek Janíček, který je za vznik skupiny odpovědný.
Na vybraném nosiči, tedy například platební kartě, nebudou uložena žádná data. Ta budou evidována v zázemí systému. Pracovní pojem „Brněnská karta“ tedy označuje pouze tento nosič, za který by nebylo třeba vydávat dodatečné náklady.
„Systém bude cílený především na registrované pravidelné uživatele, kterým díky osobnímu účtu umožní komunikaci s městem, využívání všech služeb systému i věrnostních výhod. Vedle toho by v systému samozřejmě mohli fungovat i uživatelé jednorázoví, například turisté, kteří by měli možnost využívat bezkontaktní platební karty pro okamžité nákupy služeb,“ upřesnil Marek Janíček.
Co dalšího by měl nový e-shop občanům na jednom místě postupně nabízet:
Tisková zpráva
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.