Brno dokončilo propojení ulic Dornych a Masná. Vznikla zde silnice s pracovním názvem Nová Agrozet. Město si tím zajistilo objízdnou trasu pro pokračování oprav ulic Plotní a Dornych s cílem budoucího převedení tramvajové trati na ulici Plotní.
Ostatní doprava by pak jezdila zejména po Dornychu. Výstavba ulice Nová Agrozet, která trvala rok, byla první etapou projektu „Tramvaje Plotní“ a stála 54,9 mil. Kč.
„Stavba nové komunikace byla podmínkou k tomu, abychom zahájili rekonstrukci ulice Dornych a okolí. Postupně se tak blížíme k cíli, tedy změnit dopravu v této části města tak, aby tramvaje jezdily výhradně po zklidněné ulici Plotní,“ řekl náměstek primátora Richard Mrázek.
Výstavba komunikace Nová Agrozet bude důležitá pro zajištění objízdné trasy při rekonstrukci ulice Dornych v úseku Nová Agrozet – Zvonařka. Pokračování staveb město v současnosti připravuje v rámci druhé až čtvrté etapy, které by měly být zahájeny v příštím roce. Kromě rekonstrukce Dornychu a zklidnění ulice Plotní dojde k propojení ulic Dornych – Komárovská, části ulice Svatopetrské a Plotní. Uzavřením Dornychu a odkloněním dopravy z Plotní na novou objízdnou trasu by měla být zajištěna průjezdnost této části města během rekonstrukčních prací.
Od projektu „Tramvaje Plotní“ si Brno slibuje větší zajištění dopravního spojení mezi centrem a jižní částí města, a to jak v rámci individuální, tak zejména městské hromadné dopravy. Zároveň bude MHD blíže k autobusovému nádraží Zvonařka – nově plánovaná tramvajová zastávka bude stát přímo u Zvonařky.
Projekt „Tramvaj Plotní“ je výjimečný tím, že na něm úzce spolupracují 4 subjekty. Podílet se na něm spolu s městem Brnem bude Dopravní podnik města Brna, Teplárny Brno a ŘSD. Jejich společná tisková konference o této rozsáhlé investiční akci je naplánována na 5. 11. 2015.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.