pátek 17. ledna 2020 Drahoslav

Brno otevřelo ulici Milady Horákové,někteří lidé jsou nespokojení

Brno dnes slavnostně otevřelo ulici Milady Horákové, která byla kvůli rekonstrukci inženýrských sítí, vozovky a tramvajové trati zavřená rok a čtvrt. Dopravní podnik v přistavené tramvaji udělal časosběrnou fotografickou výstavu, na protějším domě naopak umístili fotografie s komentářem nespokojení obyvatelé.

Auta a tramvaje se do ulice vrátí v sobotu. Rekonstrukce stála 235 milionů korun a dělníci při ní opravili vodovod, parovod, kanalizaci a plynovod. Lidé proto žili více než rok na staveništi. "Ale zase jsme tady měli klid, který už tu mít nebudeme," řekl herec Zdeněk Junák, který v ulici bydlí a provázel dnešním slavnostním odpolednem. Ulicí totiž denně projedou stovky aut, které míří z centra města směrem k výpadovce na Svitavy.

Brno 26. června slavnostně otevřelo ulici Milady Horákové, která byla kvůli rekonstrukci inženýrských sítí, vozovky a tramvajové trati zavřená rok a čtvrt.

Do běžného provozu se vrátí tramvajové linky 3, 5 a 11, po celou dobu výluky obsluhovala dětskou nemocnici pouze linka x3.

V době oprav také zmizela z ulice řada drobných podnikatelů a živnostníků, protože při úbytku zákazníků nezvládli splácet nájem. Některým nestačilo ani to, že jim ho městská část Brno-střed snížila. Někteří však otevřeli ještě před koncem oprav nové obchody.

K pozitivům rekonstrukce patří nižší hlučnost projíždějících tramvají. "Trať je odhlučněná a uložená na antivibrační rohoži. Toto řešení se v Brně použilo poprvé a mělo by to významně snížit šíření vibrací a otřesů, které by se jinak přenášely do okolních budov," řekl mluvčí města Pavel Žára. Tramvajové těleso je uprostřed vozovky vyvýšené podobně jako v Lidické a je opticky oddělené.

Lidé si naopak stěžují na to, že jim zmizela parkovací místa. Nyní už v ulici mohou zaparkovat pouze zásobovací vozy. Někteří lidé si stěžují, že se současně s rekonstrukcí neudělala izolace domů a bojí se zvýšené vlhkosti. U zastávky Náměstí 28. října jsou také dva sloupy, které drží trakční vedení, uprostřed chodníku. Dříve vedení držely závěsy na domech tak, jako je jinak drží po celé délce ulice od Koliště po Příkop.

Zdroj: ČTK

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.