Dnes, 16:00
Turistické informační centrum města Brna spustilo novou hru BRNO MATCH, která lidem s humorem a nadsázkou prozradí, jak moc si sedí s jihomoravskou metropolí. Na základě několika kvízových odpovědí se nadšenci dozví, kam vyrazit za jídlem, jakou akci nevynechat i které brněnské soše se nejvíc podobají.
Brno ví, koho chce oslovit. Požitkáře, gurmány, kulturní nadšence a lidi se smyslem pro humor. Právě pro ně vznikla nová webová aplikace BRNO MATCH, kde si každý může otestovat, jak moc zapadá do brněnské atmosféry. Výsledek prozradí nejen místa a podniky šité na míru, ale i to, která městská čtvrť vám sedne nejvíc, nebo kterou sochu byste mohli považovat za svého kamenného dvojníka.
„Nechceme lákat do Brna masy, ale ty, kteří si město opravdu užijí. Brno má krásné památky a architekturu, ale největší kouzlo je v pohodě, skvělé gastronomii a komunitní atmosféře. Tyto atributy bychom mohli ztratit, pokud bychom se zaměřili na mainstreamového turistu,“ vysvětlila Petra Motesicky z TIC BRNO.
Aplikaci vytvořilo brněnské herní studio Ateliér Duchů a poprvé si ji lidé vyzkoušeli na festivalu Pop Messe. Během prvního víkendu ji otestovalo přes devět set hráčů, kteří ocenili hlavně vtip, jednoduché ovládání a hravou grafiku. Je dostupná v češtině i angličtině.
Interaktivní hra se ptá na mnoho otázek a klade i několik úkolů. Je potřeba vybrat, kam by člověk vyrazil na rande, na kolik let se cítí, která tetování by si nechal udělat nebo kam by nejraději odcestoval. Výsledek ovlivní též oblíbený nápoj nebo sociální síť.
Brno ve své komunikaci cílí především na turisty ze sousedních zemí, kterým představuje pět hlavních důvodů, proč do města přijet. Mezi ně patří nedávno otevřené Vodojemy Žlutý kopec, letní festivaly, funkcionalistická architektura, gastronomie a také festival Brněnské Vánoce, který se koná v Evropském hlavním městě Vánoc 2024.
„V letošním roce se k tahounům celé destinační strategie vrátila motocyklová Grand Prix, díky níž je Brno známé daleko za hranicemi. V každodenní komunikaci však míříme na rakouské, slovenské, polské, německé nebo maďarské turisty. Tedy ty, kteří mají velký potenciál přijet po dálnici nebo železnici. V ostatních zemích musíme složitě vysvětlovat, kde Brno leží, a výsledky cílení předchozích let ukázaly, že je lepší se soustředit na geograficky i kulturně blízké země. Nabízet turistům požitkářství, dobré jídlo, kavárny, bistra, bary nebo třeba alternativní kulturu,“ popsala zastupitelka pro cestovní ruch Kristýna Černá (ODS).
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám