Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekČtvrtek, 17. října 2024, 08:51
Na konferenci Authentica Day v Brně vystoupili zástupci značek Trenýrkárna, Bagind, NiceBoy, Sportega, Eyerim a dalších. Společně řešili aktuální témata e-commerce, jako je expanze z Česka do zbytku Evropy, možnosti financování růstu nebo boj o zákazníky s retailem. Na akci také Authentica Fulfillment světu poprvé ukázala svůj unikátní automatizovaný sklad, který pohání přes 60 autonomních robotů od společnosti Geek+. Díky investici za více než 3 miliony eur (74 milionů korun) firma navyšuje svou kapacitu na 2,5 milionu odeslaných zásilek za rok. Inovace se podle ředitele fulfillmentu Petra Litavce nijak nedotkne pracovních míst, naopak kompenzuje nedostatek pracovní síly na trhu.
„E-commerce si v posledních letech procházelo bolestivým ozdravným procesem po nafouknutých covidových letech. Nyní ale obchodníci opět hledají cesty, jak pokračovat ve svém růstu, nyní již udržitelnějším a zdravějším způsobem. Akce Authentica Day má za cíl posloužit jako prostor, kde si komunita vyměňuje své zkušenosti z posledních let. Velkým tématem se pro firmy ukazuje být expanze z Česka na zahraniční trhy, klíčovým faktorem je pro ně logistika,“ popisuje Petr Litavec záměr akce, kterou podpořili partneři Zásilkovna, Skip Pay, Ecomail, Expandeco a platební instituce Roger.
Středobodem konference byla otázka úspěšné zahraniční expanze, kterou se v rámci panelové diskuze zabývali lídři středoevropské e-commerce. Podle Filipa Minára ze společnosti Expandeco neexistuje univerzální návod nebo trh, který by pro expanzi představoval zlatý důl. Jako klíčový aspekt k úspěchu na zahraničních trzích se ale ukázala lokalizace. V dnešní době dokáže e-shopům s kvalitním překladem více pomáhat AI, zásadní jsou ale také správně zvolené platební metody a možnosti dopravy, které spotřebitelé preferují. Tyto detaily mohou výrazně ovlivnit akvizici zákazníků. V opačném případě může špatně zvládnutá lokalizace odradit zákazníka od nákupu. Kvalitní příprava je podle lídrů důležitá, avšak je také dobré mít v týmu někoho se znalostmi daného trhu, kdo ví, jak funguje.
Součástí akce Authentica Day bylo představení nového automatizovaného skladu Authentica Fulfillment. Za zhruba tři miliony eur firma do svého skladu implementovala tzv. shuttle robot systém od výrobce Geek+. Celkem 63 robotů se ve skladu nově stará o naskladňování zboží stejně jako jeho vyzvedávání pro kompletaci objednávek více než 50 e-shopů, které Authentica Fulfillment využívají. Součástí implementace je také automatizované třídění balíků. Díky systému se firma stala fulfillmentem s nejrozsáhlejší robotizací v Česku, ročně zvládne vyexpedovat až 2,5 milionu zásilek.
„Opouštíme tradiční fungování skladu, kdy skladník zdlouhavě chodí po skladu a ručně vyzvedává zboží. Roboti sami dovezou zboží přímo ke skladníkovi, kterému se ušetří obrovské množství času a fyzické námahy. Implementace robotizace do našeho skladu je dalším krokem vstříc průmyslu 4.0. Systém od Geek+ jsme vybrali kvůli svým požadavkům na flexibilitu co do škálování systému a nízké citlivosti na obrátkovost. Zároveň ale systém neznevýhodňuje málo objednávané zboží, které bude stále rychle dostupné. Měli jsme také přísné požadavky na bezpečnost systému,“ vysvětluje výhody Petr Litavec, výkonný ředitel Authentica Fulfillment.
„V Česku jsme první fulfillment s tímto systémem robotizace. Umožňuje nám efektivněji využít prostor, rychleji vyřizovat objednávky a zvýšit bezpečnost. Implementací robotů jsme zároveň uvolnili ruce svým pracovníkům, kteří se mohou věnovat věcem, kde je lidská přítomnost přínosnější. Jde o perfektní ukázku toho, jak moderní technologie dokáže doplňovat člověka. Roboti nikoho o práci nepřipraví, naopak nám pomáhají řešit chronický nedostatek lidí, se kterým se logistika dlouhodobě potýká,“ doplňuje Litavec.
Společně s novými roboty Authentica představila také svou novou vizuální identitu. „Cílem bylo zpřehlednit naše nabízené produkty a služby a také ukázat, že jsme značka s globálním přesahem.“ Vedle Fulfillmentu se Authentica věnuje dalším třem oblastem: DesignSpaces, který se zaměřuje na design retailových prodejních prostor; BrandActivations, soustředící sena vývoj a výrobu POS a in-store systémů; a GlassDecor, kde probíhá dekorování a potisk obalů z různých materiálů. Za rebrandingem stojí brněnské studio B tým.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.