Nový hotel či rozšíření areálu chystá akvapark v Pasohlávkách na Brněnsku. Objem investic na další tři roky bude půl miliardy korun. Dosud je správci akvaparku odkládali kvůli ekonomické nejistotě, kterou způsobila pandemie nemoci covid-19 a následné extrémní zdražení energií. Nyní doba ekonomické nejistoty pominula, řekl na tiskové konferenci ředitel Aqualandu Moravia Petr Pavlacký. Návštěvnost jednoho ze dvou největších akvaparků v Česku už překonala předcovidový rok 2019. Vstupné se letos vedení akvaparku rozhodlo navzdory investicím zlevnit.
„Doteď k nám letos přišlo přes 333 tisíc lidí, což je meziročně desetiprocentní nárůst. Dává nám to jasný signál, že máme ucelenou řadu měsíců, kdy jsme se dostali nad výsledky první poloviny roku 2019. Je to významná informace pro investora. V předchozích letech jsme byli opatrní a bylo to na místě, ale teď by měly investice dostat zelenou," řekl Pavlacký. Z analýzy návštěvnosti je podle něj také zřejmé, že častěji přicházejí i zahraniční návštěvníci, kteří se po covidové pandemii vraceli pomaleji než ti čeští.
Hlavní investicí bude stavba nového hotelu s 200 lůžky a souběžně rozšíření venkovní části areálu. „Hotel bude postavený tak, aby z něj bylo možné přejít celoročně suchou nohou do akvaparku. Některé apartmány budou mít i soukromé bazény," popsal plány Pavlacký.
Ve vnitřní části skončí některé atrakce, které nahradí dva nové velké tobogány. „Akvapark je tu přes deset let a je potřeba některé atrakce obměnit, abychom mohli lidem nabídnout něco nového. Dodavatele budeme mít opět z USA a troufám si říct, že to budou unikátní atrakce nejen v Česku, ale i ve střední Evropě. Dnes už mají multimediální prvky, které simulují jízdu v různých prostředích," řekl Pavlacký.
Chystá se také obnova dalších částí areálu, jako je solná sauna, dětský bazén či vstupní hala. A už letos má být také dokončen kongresový sál pro 130 lidí. „Nabídneme tak prostor firmám, které jsou ubytované v hotelu a chtějí si udělat například workshop. Dosud jsme takový neměli," uvedl ředitel Aqualandu Moravia.
Letos se podle něj začaly plně propisovat do ekonomiky provozu loňské investice do úsporných technologií, které šetří energii a vodu. Ta se recykluje díky speciální technologii, která je ještě letos stále ve zkušebním provozu. „Každý měsíc ušetříme stovky tisíc korun," dodal Pavlacký.
I přes plánované investice se akvapark rozhodl zjednodušit a snížit základní vstupné. Zatímco loni bylo na pokladně za 1149 korun, letos to bude 990 korun. „A když si zájemce bude chtít koupit vstupenku v předprodeji přes e-shop, může si ji koupit od 649 do 949 korun. Letos poprvé jsme zavedli flexibilní cenu s ohledem na předpokládanou vytíženost areálu," popsal změny manažer marketingu parku Tomáš Svoboda.
Výrazně zlevnila i oblíbená odpolední vstupenka, která umožňuje vstup od 17:00 do zavírací doby ve 21:00. „Loni jsme ji prodávali za 849 korun, letos bude za 499 korun. A stále nejvýhodnější zůstávají permanentky na pět vstupů libovolně během léta," doplnil Svoboda.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.