Stavba dalších dvou hal v průmyslové zóně u Blučiny na Brněnsku u sjezdu z dálnice D2 se opozdí. Developer CTP Invest chtěl začít stavět už letos ve druhém čtvrtletí, ale kvůli různým nedostatkům v oznámení EIA musí dokumentaci podrobněji rozpracovat a nechat vypracovat oponentní posudek. Krajský úřad Jihomoravského kraje rozhodl kvůli připomínkám České inspekce životního prostředí (ČIŽP), že projekt musí absolvovat posouzení vlivů na životní prostředí, vyplývá z dokumentu na Informačním portálu EIA.
V průmyslové zóně už dvě haly pro logistické společnosti stojí a třetí se staví. Další dvě mají mít plochu přes 12 000 a přes 14 000 metrů čtverečních. Zóna začala u Blučiny vznikat před několika lety, když vedle dálnice vznikl kruhový objezd jako základ pro budoucí obchvat obce. Třetí hala má sloužit logistice, nebo strojírenské výrobě.
Plánované nové dvě haly mají sloužit jako sklady zásilek různého zboží. Developer však nedostatečně vyřešil problém s odvodem dešťové vody. Podle ČIŽP není vhodné, aby byla voda svedena do povrchových toků a dále se prohluboval problém s nedostatkem podzemní vody. Proto se záměrem v dané podobě nesouhlasí. Krajský úřad proto investorovi uložil, ať podrobně a nově zpracuje dokumentaci, která odpoví na to, jak se bude pracovat s dešťovou vodou.
Druhý problém se týká čistírny odpadních vod, která je v areálu kapacitně dimenzovaná na 250 obyvatel a mají na ni být připojeny obě plánované haly a rozestavěná třetí hala. Celkový plánovaný počet zaměstnanců měl tuto hodnotu výrazně převýšit. Avšak developer dodatečně napsal na krajský úřad, že už se předpokládá, že nakonec bude celkový počet zaměstnanců ve všech třech halách menší, než je kapacita čistírny. I tak krajský úřad nařídil vypracovat dokumentaci, která odpoví na to, jak se bude řešit situace v případě, že by se jejich počet nakonec zvýšil nad kapacitu čistírny.
Rostoucí provoz nákladních vozidel plynoucí z postupné stavby průmyslové zóny nejvíce ovšem zatěžuje obyvatele Blučiny hlukem. Část aut totiž jezdí průtahem obcí, který slouží jako alternativní spojnice dálnic D2 a D52. Na obchvat obyvatelé obce čekají už více než 20 let, ale kraj řeší otázku financování a zatím není jisté, kdy se bude stavět. Obcí tak denně projede v průměru 5000 aut, velká část jsou kamiony.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.