Počasí dnes4 °C, zítra2 °C
Sobota 23. listopadu 2024  |  Svátek má Klement
Bez reklam

V Brně si poradí, když v nejdelším tramvajovém tunelu začne hořet šalina

Zatěžkávací zkoušku má za sebou nejdelší šalinový tunel v Česku, kam se před zahájením provozu nahrnuli hasiči a záchranáři, aby si nacvičili záchranu cestujících z hořící tramvaje. Tubus, který je součástí prodloužení tramvajové trati, se cestujícím otevře o víkendu.

Dlouho očekávaný projekt na prodloužení tramvajové trati do bohunického kampusu je ve finále. Než se po trati rozjedou v ostrém provozu tramvaje a zástupci města slavnostně přešmiknou pásku, čekalo na objekt cvičení složek IZS. Nejvíce práci měli hasiči, kteří trénovali záchranu lidí z hořčicí šaliny v tunelu. Právě v podzemních stavbách hrozí totiž v případě vzplanutí ohně velké nebezpečí. 

„Požár v tunelu představuje riziko, protože se v objektu či jeho blízkosti nachází větší počet osob. V tunelovém tělese může vzniknout takzvaný komínový efekt. Spočívá v tom, že se kouř dostává pouze do jedné části stavby. V našem případě se jednalo zastávku, kde by za normálních okolností byli lidé, které je nutné co nejrychleji dostat z místa,“ sdělil Drbně mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Mikoška

Jednotky měly při cvičení dva hlavní úkoly. Dostat pasažéry do bezpečí a zlikvidovat plameny. Zadání požárnici splnili za zhruba hodinu práce. Na podobná cvičení jsou navíc zvyklí. Každý rok například trénují v brněnských silničních tunelech. Důvodem je podle Mikošky fakt, aby si pracovníci připomenuli postup a připomněli si, jak objekty vypadají.

V Brně se otevře druhý největší přestupní terminál. Přesunou se tam šaliny i autobusy

Bohunický kampus se stane po autobusovém nádraží Zvonařka nejdůležitějším přestupním terminálem v Brně. Kromě šalin se přesune do Bohunic také pět autobusových linek. Změny začnou platit od 11. prosince, kdy se mění v Česku jízdní řády.

V moravské metropoli se na koleje až k Fakultní nemocnici či univerzitnímu kampusu netrpělivě čeká. Doteď k budovám jezdily jenom autobusy a trolejbusy, které v dopravní špičce nabíraly několikaminutová zpoždění. Od 10. prosince se dostanou k lékaři či na zkoušky šalinou. Stavba vyšla na 1,4 miliardy korun. 

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Michal Šťastný

Štítky Brno, Hasiči, Tunel, Dpmb, Bohunice, Kampus

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

V Brně si poradí, když v nejdelším tramvajovém tunelu začne hořet šalina  |  Společnost  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.