Počasí dnes4 °C, zítra2 °C
Sobota 23. listopadu 2024  |  Svátek má Klement
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Věci vyrobené s láskou v unikátních prostorách. To je listopadový Event

Desítky lokálních značek se v předvánočním čase představí v Brně. V pátek a sobotu 25. a 26. listopadu se areál Nové Zbrojovky promění v market lokálních značek. Kromě stánků s designovými výrobky bude možné vybírat z pestré gastro nabídky. Připravena bude i chill-out zóna a hrací koutky pro děti.

Sami jsou autory lokální značky puun. Parta kamarádů, tvořící v malé brněnské dílně dřevěné hračky a dekorace, se rozhodla upořádat prodejní akci spojující tvůrce z Česka a Slovenska. Zkrátka proto, že milují Brno a podobná událost jim tady chyběla. „Nemáme vlastní kamenný obchod a v Brně nám chyběla akce většího formátu, na které bychom se se svými zákazníky mohli potkat. E-shopy mají sice spoustu výhod, ale kontakt se zákazníky nenahradí,“ vysvětlují organizátoři.

Cílová skupina zákazníků puunu upřednostňuje převážně online nákupy, protože nakupovat s malými dětmi v kamenném obchodě, obzvlášť pak před Vánocemi, je někdy obtížné. „Proto bychom na Eventu chtěli připravit podmínky, které rodičům, a nejen jim, nákup a komunikaci s vystavovateli zpříjemní,“ upřesňuje jedna z organizátorek Klára Smičková.

Většina tvůrců funguje pouze přes e-shopy, Event umožní zákazníkům produkty vidět nejdříve na vlastní oči

Třetí listopadový víkend bude ve Zbrojovce prezentovat své výrobky přibližně 60 tvůrců. K dispozici budou i chill-out zóny zajištěné Industrou a Rebelbean. Kromě toho proběhne i pop-up pražského second handu 1981 zaměřujícího se na slow-fashion. Organizátoři navíc připravili i dva hrací koutky. Oba budou vybaveny hračkami z produkce vystavujících tvůrců a jeden z nich dokonce nabídne i hlídací dozor, aby si mohli rodiče celý market projít a s vystavovateli prohodit pár slov.

V podobné akci vidí tým za Eventem velký potenciál. „Odráží se to už na samotné komunikaci s vystavovateli. Člověk by čekal nějakou rivalitu, ale je to přesně naopak. Je tady skvělá komunita a prodejci sami přichází s nápady, nabízí pomoc a navzájem se doporučují,“ pochvaluje si organizátorský tým. Společné hodnoty, respekt k řemeslu a jednoho k druhému jsou podle ní základní stavební kameny akce, kterých si velmi váží.

Od klasických prodejních marketů se chce Event lišit i bohatou nabídkou v gastro hale. Návštěvníci si budou vybírat z burgerů, vietnamské nebo španělské kuchyně a chybět nebudou ani sladké tečky v podobě nejrůznějších dezertů. A protože jde s plným žaludkem všechno líp, až hostům u nakupování vyhládne, postačí přejít do druhé haly plné kulinářských zážitků.

Zbrojovka byla jasná volba, jedinečné místo nabídne v adventním čase dostatečný prostor

Autoři Eventu jsou kromě výrobců hraček i architekti, tím pádem byl na výběr prostoru kladen velký důraz. Když se ale naskytla možnost pořádat akci zrovna ve Zbrojovce, nebylo moc co řešit. „Bylo pro nás důležité, aby vystavovatelé ani návštěvníci neměli pocit stísněnosti. Moc se nám také líbilo, že bychom lidi mohli nalákat ven z centra města, které je v adventní době přeplněné a zároveň využít prostory, které měly v minulosti úplně jinou funkčnost,“ říká organizátorka.

Budeme rádi, když se lidé nad svými nákupy zamyslí, nechceme ale nikoho poučovat

Organizátoři se snažili tvůrce vybírat podle toho, aby byla nabídka designových věcí různorodá. Kromě hraček puunu najdou na Eventu návštěvníci i krásné motorické hračky a pomůcky Utukutu. V kategorii šperků pak decentní ručně vyráběné šperky Du Coeur. Ze zástupců lokální módy zde bude mít stánek například značka Kroj, která na svých vizuálně jednoduchých střizích nechává vyniknout tradičním výšivkám, nebo slovenská značka Linen Zoya, která dokazuje, že i kojící oblečení může být vkusné. „V neposlední řadě to pak budou i brněnští youngprimitive, kteří už snad nemohou být lokálnější,“ přibližuje Smičková. „Z lifestyle kategorie se moc těšíme na jógamatky od Ananasany nebo beskydské bytové doplňky Ententyky. Jsme ale vděční za každého jednoho prodejce, který nám dal již při prvním ročníku důvěru,“ dodává. Všechny tvůrce si můžete prohlédnout na instagramovém profilu akce.

Téma slow-fashion a udržitelnosti je tvůrcům blízké. Nechtějí ale nikoho poučovat. „Budeme rádi, když někoho alespoň ponoukneme k tomu, aby se při další návštěvě velkého řetězce s oblečením zamyslel, jestli mu dává smysl koupit si několik kousků, které cestovaly zdaleka, jsou z nekvalitního materiálu a vyrobené za neetických podmínek, nebo raději zainvestuje do jedné kvalitní věci, kterou ušil jeho soused a vydrží mnohonásobně déle,“ uzavírá za organizátory Klára Smičková.

Vstupné na akci bude 100 Kč, pro děti do 12 let zdarma.

Ohodnoť článek

Štítky Brno, event, lokální značky, market, hračka, Česko, Slovensko, Vánoce

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Věci vyrobené s láskou v unikátních prostorách. To je listopadový Event  |  Společnost  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.