Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPondělí, 28. března 2022, 19:05
Doba, kdy hlavním kritériem výběru zaměstnání byla cifra na výplatní pásce, je pryč. Mzda je samozřejmě stále důležitá, ale v konkurenčním prostředí se na podobných pozicích zásadně neliší. Nerozhodují už ani běžné benefity. Mobil, notebook, příspěvek na stravu a nějakou formu prémiového systému dnes nabízí každá firma, která nechce, aby se jí zaměstnanci rozutekli ke konkurenci. Rozhodování stále častěji ovlivňují faktory, jako jsou pracovní prostředí, kolektiv nebo firemní kultura a filosofie.
Řeč je především o pracovních pozicích tzv. bílých límečků (administrativa, specialisté, management), ale podobný přístup se už prosazuje také ve výrobě. Když firma nabízí zaměstnancům zajímavé možnosti odreagování, odpočinku a zároveň uplatňuje principy šetrného přístupu k životnímu prostředí nebo pomáhá v regionu svého působení, vždy má na žebříčku atraktivity pár bodů navíc.
Moderní a neotřelý přístup k pracovnímu prostředí i k zaměstnancům se už zabydluje také v českých firmách. Vědí, že klíčem k úspěšnému byznysu jsou zaměstnanci – motivovaní, spokojení a odpočatí.
Jedním z příkladů úspěšného prosazování těchto trendů je i brněnská Authentica Group. Uskupení firem působících v oboru retail marketingu (na českém i několika západoevropských trzích) se loni v létě přestěhovalo do nových prostor ve Vídeňské ulici. Původní prostory areálu staré Zbrojovky už nevyhovovaly, nejen svou rozlohou.
Původní budova bývalé Centy se díky citlivé rekonstrukci přeměnila na moderní, vzdušné a prosvětlené prostory. Žádné sádrokartonové příčky ani nekonečný a hlučný open space, ale na první pohled otevřený prostor rozdělený skleněnými stěnami na menší funkční celky. A samozřejmě vkusný moderní nábytek i dekorace.
Venkovní prostor celého areálu ještě na revitalizaci čeká. Brzy by tu ale měla vzniknout relaxační zóna s posezením pod stromy, ohništěm, grilem i malým kuchyňským zázemím. Zaměstnanci se sem budou moct ve slunečných dnech přesunout i s prací.
Oblíbená je moderní kuchyň s jídelním stolem. Samozřejmostí jsou nápoje, ovoce a základní potraviny k přípravě snídaní, které mají zaměstnanci zdarma. Klasickou snídani si tu můžete připravit každý den, specialitou jsou ale snídaně páteční. „Pořádáme je pravidelně a předem rozdělujeme skupinky, které snídani na dohodnuté téma připraví. Často si tak pochutnáme na opravdu úžasných kulinářských výtvorech,“ komentuje nevšední aktivitu jednatel společnosti Martin Hasilík. Kromě tradičních pokrmů se do pátečních snídaní občas vmísí i ty míň tradiční, jako třeba zabijačkové speciality nebo sushi. Každý čtvrtek sem navíc místní malá pekárna dodává skvělé domácí koláče.
V nové budově vznikly také herna a posilovna. Zájemci mají dvakrát týdně možnost zúčastnit se kruhových tréninků s profesionálním trenérem. Pro individuální udržení kondice je tu několik cvičebních strojů, běžecký pás nebo veslařský trenažér, pro zábavu pak stolní fotbal nebo pingpongový stůl. V areálu je sice velké parkoviště, ale pravidelné výzvy Do práce bez auta se snaží motivovat zaměstnance k dojíždění na kole. Zřídili tu kvůli tomu i novou kolárnu.
Společnost provozuje také dvě fulfillmentová (logistická) centra v Syrovicích u Brna. I tam je viditelná snaha o maximální zpříjemnění a modernizaci prostor k práci i odpočinku.
Přístup k pracovnímu prostředí se v Authentice promítá také do přístupu k zaměstnancům a celé firemní kultuře i filosofii. „K našim zaměstnancům jsme stoprocentně féroví a vždy dodržíme, co slíbíme. Navíc se snažíme o individuální přístup a umožňujeme lidem, aby měli možnost co nejvýhodněji skloubit práci se soukromým životem,“ dodává Hasilík. Svým lidem umožňují pružnou pracovní dobu, práci z domova nebo zkrácené úvazky. Zakládají si na rodinné atmosféře a poskytují celou řadu neformálních benefitů.
Důležitými aspekty firemní kultury Authentica Group jsou také odpovědný přístup k životnímu prostředí, společnosti a patriotická vazba k regionu. Na jižní Moravě podporuje celou řadu organizací a angažuje se v mnoha společensky prospěšných projektech.
„Dlouhodobě chceme být environmentálně a sociálně prospěšnou společností. Projevuje se to v našem vztahu k životnímu prostředí stejně jako zodpovědném přístupu k zákazníkům, zaměstnancům i celé společnosti,“ zakončuje Martin Hasilík.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.