Počasí dnes18 °C, zítra22 °C
Sobota 27. dubna 2024  |  Svátek má Jaroslav
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Pro americké e-shopy je to standard, ty české fulfillment teprve objevují

PR článek

Podle statistik APEK (Asociace pro elektronickou komerci) fungovalo v Česku na konci minulého roku 51 000 e-shopů. Meziroční obrat obchodů přes internet u nás vzrostl o 14 % na celkových 223 mld. korun.

Založit e-shop není dnes nic složitého. Existují uživatelsky přívětivé platformy, v základních verzích často bezplatné, na kterých lze obchod jednoduše spustit a vesele prodávat. Zas tak jednoduché to ale není. Provozovatel musí být schopen celý obchod logisticky obsloužit. Co si pod tím představit? Zboží se musí někde skladovat. Někdo musí objednávku vyřídit, produkty zabalit a odeslat. Nic složitého, pokud odesíláte pár zásilek denně, už při dvaceti balících ale můžou nastávat drobné potíže. Kde zboží skladovat? Kdo zásilku podle objednávky zkompletuje a nabalí? Jakou cestou ji nejefektivněji (rychle a levně) odeslat?

A navíc, neinvestujete přece energii a peníze do e-shopu, kvůli pár zásilkám. Chcete jich denně prodávat desítky nebo i stovky. A na to už jsou potřeba lidi, prostory, systém. Provozovatel e-shopu velmi brzy zjistí, že čas, který věnuje těmto „podružným“ věcem, by mnohem lépe využil jinde. Třeba zdokonalováním produktů, vymýšlením novinek nebo péčí o zákazníky. Naštěstí existuje fulfillment.  

Zabydluje se u nás fulfillment

Je možné, že slovo fulfillment slyšíte vůbec poprvé. Zatímco ve Spojených státech se bez této služby neobejde žádný provozovatel e-shopu, u nás se teprve rozkoukává. Co se pod tímto pojmem skrývá? Fulfillment zajišťuje veškerou logistiku a distribuci zboží od obchodníka k zákazníkovi. Firmám obchodujícím prostřednictvím e-shopů díky němu odpadá spousta starostí. Vlastně všechny mezi objednávkou zákazníka a doručením zboží na jeho adresu. Veškeré objednávky odcházejí přímo do fulfillmetového centra. Tam je zpracují, zboží vyskladní, zabalí dle požadavků klienta, a odešlou. Prodejce se o nic z toho nemusí starat.

Největší fulfillmentové centrum na jihu Moravy provozuje brněnská společnost Authetntica Group. Vlastně ne jedno, ale rovnou dvě. Jedno je vyhrazeno pouze pro produkty společnosti Waterdrop. O nápojové kapsle a designové lahve Waterdrop je v Evropě takový zájem, že se neustále zvětšuje plocha skladů a přibírají noví zaměstnanci. Kompletují se tu zásilky pro zákazníky z e-shopu i pro vlastní značkové obchody a stánky do většiny zemí jižní, střední a východní Evropy. Druhé centrum využívají další zákazníci, kteří pochopili, že jim fulfillment ušetří spoustu času a starostí.

Fulfillment by Authentica

V obou případech mluvíme o tzv. Fulfillmentu by Authentica. V čem je ten rozdíl? Společnost Authentica je na trhu téměř 20 let a je jednou z největších českých firem specializujících se na retail marketing. Umí například navrhnout a vyrobit nejrůznější krabičky, dárková balení, speciální edice a obaly, stojany na zboží… Logistické služby tak dokáže doplnit o další rozměr. Obchodník neřeší skladové prostory ani personál, v případě Fulfillmentu by Authentica nemusí řešit ani obaly, stojany, formáty speciálních edicí... Nemusí komunikovat s několika různými dodavateli, koordinovat je a přesouvat zboží tam a zpět. Může se plně věnovat produktu a péči o zákazníka.

Kdy se fulfillment vyplatí?

Využít služeb fulfillmentu se internetovým obchodníkům vyplatí zhruba od 500 zásilek měsíčně, Authentica však ráda pomůže i malým startupům, které mají kvalitní produkt a věří, že s ním dokážou uspět i za českými hranicemi. Příkladem úspěšného propojení je právě spolupráce se společností Waterdrop, která se za necelé dva roky rozrostla z několika desítek zásilek na aktuálních cca 65 tis. za měsíc.

Pokud máte perfektní produkt a chuť uspět, věnujte se jeho rozvoji a budování značky, o všechno ostatní se postará fulfillment. Mnoha firmám už pomohl vyrůst. 

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky e-shop, Authentica, fulfillment, internetový obchod, APEK, obchod, Česko, USA, Evropa

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Pro americké e-shopy je to standard, ty české fulfillment teprve objevují  |  Společnost  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.