V České republice je v registru vozidel přihlášených stále téměř 10 tisíc vozů Škoda Octavia z let 1959 až 1971. Z přesně 9762 vozidel Octavia má pouze 133 z nich takzvané veteránské registrační značky, zbylé vozy jsou tak na standardních registračních značkách určených pro běžný provoz. Kolik vozů je reálně pojízdných, ale není jasné, řada z nich může procházet například renovací. Poslední vůz Škoda Octavia byl vyroben před 50 lety.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto vyrobila v 50., 60. a 70. letech celkem přes 280 tisíc vozů Octavia, a to včetně provedení combi. Varianta tudor se v závodě v Kvasinách vyráběla do roku 1964, verze combi vznikala do roku 1971. Verze s karoserií typu tudor byla pak nahrazena novým typem Škoda 1000 MB.
V nabídce k prodeji je v současné době řada původních octavií, většina z nich ve stavu před celkovou renovací a s cenovkou pod 100 tisíc korun. Na inzertním portálu se nabízí ale také první verze octavie z roku 1959, která je po renovaci, vlastní ji podle inzerátu druhý majitel a najeto má 91 tisíc kilometrů. Inzerující si ji cení na 22 tisíc eur, tedy asi 550 tisíc korun. Cena je podle inzerátu pevná.
V Mladé Boleslavi je nyní na prodej za 229 900 korun Octavia také po renovaci, podle inzerátu je třeba dodělat několik drobností. Auto by ale mělo mít nový lak, funkční motor a platné doklady.
Oproti svému předchůdci Škodě 440 dostala Octavia přepracovanou přední nápravu, která již nebyla odpružena příčným listovým perem, ale vinutými pružinami. Díky tomu se zlepšily jízdní vlastnosti vozu. Octavia měla všechna kola nezávisle zavěšená, což jí dávalo na tehdejší dobu dobré jízdní vlastnosti. Poháněly ji benzinové motory o objemu od 1089 do 1221 centimetrů krychlových o výkonu od 29,4 kW do 40,4 kW.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.