Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekStředa, 3. března 2021, 10:40
I v této době je co slavit. Nakladatelský dům GRADA může slavit nejen významné výročí, ale i aktuální výsledky. 30 let od vydání první knihy nakladatelství stabilně roste. Jak to dokázali v době, kdy pandemie zavřela knihkupectví a řada subjektů knižního trhu balancuje na hraně?
Před 30 lety vydal malý tým kolem Romana Svitáka první knihu pod značkou GRADA. Nakladatelství se zpočátku orientovalo na počítačovou literaturu, na knihy pro obor, který zakladatel nakladatelství dobře znal. Během pár let se zájmy a znalosti nakladatelství rychle rozšiřovaly. GRADA obsadila se širokým portfoliem odborné a populárně naučné literatury pozici jedničky na českém trhu. A tuto pozici si drží dodnes. Dnes již GRADA dávno nevydává jen odbornou literaturu. Nakladatelský dům vydává pod pěti značkami snad všechny žánry knih, včetně dětské literatury a beletristických bestsellerů. Čím ale překvapují nejvíce, je to, jak se vypořádali s aktuální krizí. Knižní trh avizuje propad, knihkupectví byla a jsou zavřená, volání po nutné státní podpoře tohoto segmentu kultury nebyla vyslyšena. Přesto GRADA vydává více knih a roste.
„Od počátku stavím naši firmu na dynamice a pružnosti, prostě chci, aby věci gradovaly. S touto myšlenkou jsem do podnikání vstupoval, a i proto se nakladatelství jmenuje GRADA,“ říká Roman Sviták, majitel a předseda představenstva GRADA Publishing, a. s.. „Jsme se skoro 140 zaměstnanci a spolupracovníky sice už středně velká firma, ale zůstáváme rodinnou firmou. To mi umožňuje bez ohledu na situaci či paniku na trhu pružně a odvážně reagovat, nastavit vhodnou krátkodobou taktiku, které věříme. A to se vyplatilo. I v roce 2020 jsme se drželi ambiciózního plánu, vydali jsme 435 nových knižních titulů, tedy meziročně o 10 procent více. Navíc naprostou většinu novinek vydáváme i jako eknihy a vybrané tituly jako audioknihy. Tržby vzrostly o 12 procent na 245 milionů, přestože celá ekonomika firmy je poznamenaná pandemií. Ustáli jsme to bez ústupků z našich plánů, budoucnosti se nebojíme,“ popisuje Roman Sviták.
Majitel Nakladatelského domu GRADA Roman Sviták a nastupující generace Klára, Daniel a Martin Svitákovi mají důvod k radosti.
Nutno zmínit, že udržení růstu i v covidové době pomohla významně Nakladatelskému domu GRADA také jejich dlouhodobá práce na poli online a elektronických knih. Eshop nakladatelství www.grada.cz zaznamenal nárůst prodejů v řádu stovek procent, i díky podpoře online reklamou a aktivitě na sociálních sítích. Nástrojem úspěchu, a také zdarma zpřístupněnou pomocí studentům a školám uzavřeným v době pandemie, byla i unikátní služba www.bookport.cz, předplatné na e-knihy umožňující čtení tisíců e-knih napříč mnoha nakladatelstvími.
„Dopadlo to tak, jak mělo. Díky prozíravosti, dlouhodobé vizi a uskutečnění projektů, na kterých jsme už dlouhé roky před pandemií všichni pracovali. A určitě díky hromadě štěstí, co nám přálo. Krize nás posílila. Pro nikoho v týmu to nebylo lehké, bylo to obrovské úsilí a práce všech našich lidí a partnerů, ale řadu věcí jsme se naučili dělat lépe. A prospěšným křtem ohněm si prošli i mé tři děti, které už jsou ve firmě aktivně zapojeni,“ uzavírá s optimistickým úsměvem Roman Sviták.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.