Počasí dnes11 °C, zítra15 °C
Čtvrtek 25. dubna 2024  |  Svátek má Marek
Bez reklam

Stát si chce u velkých médií zaplatit dvě miliardy za reklamu na dovolenou v Česku, kampaň začne v druhé půlce prázdnin

Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) chce utratit dvě miliardy korun za reklamu na dovolené v Česku v médiích, na internetu a billboardech. Uvedl to server Zdopravy.cz na základě materiálu, který MMR poslalo do meziresortního připomínkového řízení. Ministerstvo plán zdůvodnilo propadem cestovního ruchu kvůli koronaviru. Během koronavirové krize zaznamenala propad příjmů i média. Ministr kultury Lubomír Zaorálek (ČSSD) už v červnu sdělil, že připravuje dotační program na pomoc zpravodajským médiím. Server Neovlivní.cz tehdy uvedl, že podpora by mohla činit právě dvě miliardy.

MMR plánuje dát prostřednictvím státní agentury pro podporu cestovního ruchu CzechTourism peníze na reklamu v televizích, rozhlase, tisku, na internetu, billboardech či plochách na nádražích. Největší díl peněz, a to 700 milionů korun, by podle serveru Zdopravy.cz dostaly televize. Většinu by získaly soukromé televize Nova a Prima. Tištěné deníky a týdeníky by dostaly 400 milionů a stejný díl by dalo MMR za PR články, reklamní bannery a videa na internetových stránkách.

Rozhlasové stanice by za mediální kampaň dostaly 350 milionů, z toho většinu opět soukromé stanice. Zbylých 150 milionů by bylo použito na venkovní reklamu na billboardech, LED obrazovkách a plochách na nádražích či v metru.

Od srpna na dvanáct měsíců

Kampaň na podporu cestovního ruchu v Česku by měla začít v polovině srpna a trvat rok. "Vzhledem k průběžnému monitoringu cestovatelských nálad nejen v ČR, ale také na zahraničních trzích jako nejvhodnější možnost eliminace dopadů (poklesu poptávky po turistických službách) vidíme podporu domácího cestovního ruchu mimo hlavní turistickou sezonu a zaměření se na okolní trhy, které pomohou vyrovnat propady v destinacích, tradičně zaměřených především na zahraniční klientelu a kde není potenciál nalákat větší množství domácích hostů," uvedlo MMR ve zprávě k návrhu.

Ministr kultury Zaorálek v červnu uváděl, že jeho úřad připravuje program dotací pro média, která kvůli situaci kolem šíření koronaviru zaznamenala propad příjmů z inzerce i pokles prodejů tištěných titulů. Zaorálek tehdy nechtěl upřesnit, kolik by do programu mohla vláda uvolnit peněz. Ministryně financí Alena Schillerová (za ANO) novinářům řekla, že případná podpora by musela mít plošný charakter.

Nejvíce peněz pro velké mediální domy

Server Neovlivní.cz v červnu uvedl, že podpora médií by se řídila jejich tržbami. Nejvíce peněz by pak dostaly velké mediální domy včetně nakladatelství Mafra patřícího do holdingu Agrofert, který dříve vlastnil premiér Andrej Babiš (ANO) a jehož akcie vložil v roce 2017 kvůli zákonu o střetu zájmů do svěřenských fondů. Červnové tvrzení Neovlivní.cz označil Babiš tehdy ve vyjádření za nesmysl a lež. Zaorálek sdělil, že by podpora byla určena pro velká i malá média.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto Andrej Babiš / Facebook

Štítky média, turistika, reklama, vláda, koronavirus, andrej babš, Ministerstvo pro místní rozvoj České republiky, Česko, Lubomír Zaorálek, cestovní ruch, peníze, koronavirová krize, ČSSD, Andrej Babiš, ANO 2011

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Stát si chce u velkých médií zaplatit dvě miliardy za reklamu na dovolenou v Česku, kampaň začne v druhé půlce prázdnin  |  Společnost  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.