Kupte si poukaz na budoucí útratu a podpořte tak svůj oblíbený podnik. Přesně tak funguje kampaň #zachraňhospodu, kterou na začátku dubna spustily tuzemské pivovary. Snaží se tím nabídnout pomocnou ruku restauratérům, pro které je současná situace z hlediska příjmů kritická. Do iniciativy se zapojilo už přes dva tisíce podniků z celé republiky, kterým lidé přispěli skoro sedm milionů korun.
V České republice působí zhruba 50 tisíc gastronomických zařízení, z čehož více než 30 tisíc představují hospody a restaurace. V tuto chvíli je 90 procent hospod a restaurací už měsíc zavřených a většinou bez jakýchkoliv příjmů. Výrazný úbytek hostů přitom podniky zaznamely už od začátku března. Podle současného plánu vlády se restaurace a hospody otevřou nejdříve koncem května, a to ještě v omezeném režimu.
„Většina provozoven bude tři měsíce bez jakýchkoliv příjmů a řada z nich bude nucena bez další pomoci zavřít. Proto je extrémně důležité je v této době podpořit, abychom se v červnu měli vůbec kam vracet,“ vysvětlila Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven, který společně s tuzemskými pivovary spustil 2. dubna kampaň Zachraň hospodu. Spolu s pivovary, jako jsou Plzeňský Prazdroj, Starobrno, Budějovický Budvar, Bernard a další, se snaží pomoci restauratérům v současné obtížné situaci.
Na webu www.zachranhospodu.cz mohou lidé svůj oblíbený podnik podpořit zakoupením poukazu, který v dané provozovně uplatní, jakmile skončí současná opatření a hospody znovu otevřou. Poukazy můžete zakoupit v různých hodnotách od 100 do 1000 korun.
Od spuštění kampaně přispěli lidé na své oblíbené podniky skoro sedm milionů korun. Do iniciativy se zapojilo celkem už přes dva tisíce hospod a restaurací z celé republiky, včetně několika desítek provozoven z Brna. Mezi nimi jsou například všechny podniky skupiny Lidi z Baru, která čítá stovky barmanů a dalších pracovníků brněnské gastro scény. Brňáci tak můžou přispět například Baru, který neexistuje nebo Super Panda Circusu.
„V současné krizové situaci, kdy má pro provozovatele v gastronomii každá koruna cenu zlata, nám tato kampaň dává jednu z možností, jak alespoň z malé části pokrýt obří výpadek v příjmech. Na projektu se nám líbí, že nejde o čisté donátorství ze strany fanoušků, ale že lidé za svůj příspěvek v budoucnu dostanou adekvátní službu, kterou si zaplatili, což je férové," popsal PR manažer Lidí z Baru Michael Lapčík.
S obdobnou kampaní na záchranu hospod a restraucí přišli v Brně začátkem dubna Kryštof Čižmář a Štěpán Vondráček. Aby pomohli brněnské gastro scéně v době krize, vytvořili platformu Save Gastro Brno. Obdobně jako v projektu Zachraň hospodu si i přes Save Gastro Brno mohou lidé zakoupit voucher na budoucí útratu ve svém oblíbeném podniku. Vybrat si, koho chcete podpořit, můžete už ze zhruba 30 brněnských kaváren, restaurací a barů. Najdete mezi nimi například Cafe Atlas, Kavárnu Spolek, Hostinec U Daana, Úvoznu, Metro Music Bar, Šelepku a mnoho dalších.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Místo aby jste šli s cenou dolů,tak vylejete pivo?podpořím radši nemocné dítě než nějakou pitomou hospodu nebo mini pivovar,vy taky nikoho nepodporujete,nebo šijete roušky třeba prodavačkám????