Počasí dnes9 °C, zítra11 °C
Středa 24. dubna 2024  |  Svátek má Jiří
Bez reklam

Podpořte svůj oblíbený podnik. Tuzemské pivovary spustily kampaň Zachraň hospodu

Kupte si poukaz na budoucí útratu a podpořte tak svůj oblíbený podnik. Přesně tak funguje kampaň #zachraňhospodu, kterou na začátku dubna spustily tuzemské pivovary. Snaží se tím nabídnout pomocnou ruku restauratérům, pro které je současná situace z hlediska příjmů kritická. Do iniciativy se zapojilo už přes dva tisíce podniků z celé republiky, kterým lidé přispěli skoro sedm milionů korun.

Hospody a restaurace jsou už měsíc zavřené, většina bez příjmů

V České republice působí zhruba 50 tisíc gastronomických zařízení, z čehož více než 30 tisíc představují hospody a restaurace. V tuto chvíli je 90 procent hospod a restaurací už měsíc zavřených a většinou bez jakýchkoliv příjmů. Výrazný úbytek hostů přitom podniky zaznamely už od začátku března. Podle současného plánu vlády se restaurace a hospody otevřou nejdříve koncem května, a to ještě v omezeném režimu. 

Pomozte své oblíbené hospodě, abyste se měli kam vracet

Většina provozoven bude tři měsíce bez jakýchkoliv příjmů a řada z nich bude nucena bez další pomoci zavřít. Proto je extrémně důležité je v této době podpořit, abychom se v červnu měli vůbec kam vracet,“ vysvětlila Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven, který společně s tuzemskými pivovary spustil 2. dubna kampaň Zachraň hospodu. Spolu s pivovary, jako jsou Plzeňský Prazdroj, Starobrno, Budějovický Budvar, Bernard a další, se snaží pomoci restauratérům v současné obtížné situaci.

Zakoupte si poukaz na budoucí útratu

Na webu www.zachranhospodu.cz mohou lidé svůj oblíbený podnik podpořit zakoupením poukazu, který v dané provozovně uplatní, jakmile skončí současná opatření a hospody znovu otevřou. Poukazy můžete zakoupit v různých hodnotách od 100 do 1000 korun. 

Do kampaně se zapojily desítky brněnských podniků

Od spuštění kampaně přispěli lidé na své oblíbené podniky skoro sedm milionů korun. Do iniciativy se zapojilo celkem už přes dva tisíce hospod a restaurací z celé republiky, včetně několika desítek provozoven z Brna. Mezi nimi jsou například všechny podniky skupiny Lidi z Baru, která čítá stovky barmanů a dalších pracovníků brněnské gastro scény. Brňáci tak můžou přispět například Baru, který neexistuje nebo Super Panda Circusu.

V současné krizové situaci, kdy má pro provozovatele v gastronomii každá koruna cenu zlata, nám tato kampaň dává jednu z možností, jak alespoň z malé části pokrýt obří výpadek v příjmech. Na projektu se nám líbí, že nejde o čisté donátorství ze strany fanoušků, ale že lidé za svůj příspěvek v budoucnu dostanou adekvátní službu, kterou si zaplatili, což je férové," popsal PR manažer Lidí z Baru Michael Lapčík.

Kluci z Brna přišli s vlastním projektem na pomoc gastro scéně

S obdobnou kampaní na záchranu hospod a restraucí přišli v Brně začátkem dubna Kryštof Čižmář a Štěpán Vondráček. Aby pomohli brněnské gastro scéně v době krize, vytvořili platformu Save Gastro Brno. Obdobně jako v projektu Zachraň hospodu si i přes Save Gastro Brno mohou lidé zakoupit voucher na budoucí útratu ve svém oblíbeném podniku. Vybrat si, koho chcete podpořit, můžete už ze zhruba 30 brněnských kaváren, restaurací a barů. Najdete mezi nimi například Cafe Atlas, Kavárnu Spolek, Hostinec U Daana, Úvoznu, Metro Music Bar, Šelepku a mnoho dalších.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto pixabay.com | Zdroj s použitím TZ

Štítky Zachraň hospodu, hospoda, restaurace, podnik, bar, pomoc, koronavirus, pandemie, solidarita, pivovar, Brno, Česko, Budějovický Budvar, Plzeňský Prazdroj, a. s., Pivovar Starobrno, Český svaz pivovarů a sladoven, Instagram

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přema Pohoda

Místo aby jste šli s cenou dolů,tak vylejete pivo?podpořím radši nemocné dítě než nějakou pitomou hospodu nebo mini pivovar,vy taky nikoho nepodporujete,nebo šijete roušky třeba prodavačkám????

Neděle, 19. dubna 2020, 11:01Odpovědět

Podpořte svůj oblíbený podnik. Tuzemské pivovary spustily kampaň Zachraň hospodu  |  Společnost  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.