sobota 6. června 2020 Norbert

ŘSD se brání proti zastavení stavby městského okruhu v Brně. Slovenskou firmičku podezřívá jako nastrčenou

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podalo rozklad proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který zrušil zakázku na stavbu části brněnského velkého okruhu v Žabovřeské ulici. Na tiskové konferenci to uvedli ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala a brněnská primátorka Markéta Vaňková (ODS). ŘSD se rozhodlo podat rozklad po domluvě s vedením Brna. Do rozhodnutí plánuje státní firma kácení a archeologický průzkum.

Hlavním argumentem v rozkladu je nedostatečná aktivní legitimace navrhovatele, kterou byla slovenská firma Deštrukprojekt. „Podle nás nesplnila ani jednu podmínku pro aktivní legitimaci. Zaprvé tato firma není schopna zakázku splnit, zadruhé ji tím pádem nehrozí újma, ani jí nebyla způsobena," řekla Vaňková.

ŘSD podezřívá, že šlo o nastrčenou firmu

Firma se do výběrového řízení na zakázku za téměř dvě miliardy korun nepřihlásila. Fiala také uvedl, že v rozkladu ŘSD poukazuje na to, že zmíněná společnost mohla být pouze nastrčená a ve skutečnosti za podnětem k ÚOHS stojí jedna z největších slovenských stavebních firem Váhostav. Stanovisko Deštrukprojektu se ČTK pokouší získat.


Stavba VMO Žabovřeská se odkládá. Na popud malé slovenské firmičky zasáhl antimonopolní úřad

Stavba druhé části brněnského velkého městského okruhu v Žabovřeské ulici po zrušení zakázky Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začne s několikaměsíčním zpožděním. Stížnost na zakázku uza dvě miliardy podala slovenská firma s obratem...


ŘSD si také nadále stojí za podmínkami soutěže, v nichž od uchazečů vyžadovala samostatně oprávnění pro montáž, opravy, revize a zkoušky elektrických zařízení, kvůli čemuž ÚOHS soutěž nepravomocně zrušil. „Vždycky ve výběrovém řízení požadujeme několik živnostenských oprávnění a není podle mě nic diskriminačního na tom, když chceme i toto, protože stavební soubor za 150 milionů to vyžaduje," řekl Fiala. Důvodem požadavku jsou podle něj i rozdílné právní úpravy v zahraničí.

Úřad by měl rozhodnout do dvou měsíců

Silničáři zatím pozastavili činnost hodnotící komise a Fiala předpokládá, že rozhodne-li antimonopolní úřad kladně v obvyklé lhůtě 50 až 60 dnů, bude možné plynule navázat uzavřením smlouvy a zahájením stavby. „Abychom neztráceli čas, vyjmuli jsme ze zakázky práce na kácení zeleně, které je potřeba udělat mimo vegetační období. Zadáme zde také archeologický průzkum a stihnout by se to mělo zhruba za dva měsíce," řekl Fiala.

V případě, že by ÚOHS rozkladu nevyhověl, bylo by nutné vypsat výběrové řízení znovu a stavba by se poté zdržela o několik měsíců.

Hotovo mělo být do 2023

S dokončením stavby se dosud počítalo do konce roku 2023. Již na konci letošního roku má být hotová první etapa od křižovatky s Kníničskou po Kamenomlýnský most. Druhá etapa vede od něj do Pisárek. Dosud zde auta jezdí v jednom pruhu v každém směru, nově zde budou dva pruhy v obou směrech a tramvajová trať bude přeložena částečně do tunelu.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo2 čtenářů

Autoři | Foto MMB

Štítky řsd, brno, vmo žabovřeská, úohs, rozklad, deštrukprojekt, stavba

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Jan Kudera

ÚOHS na základě napadení jedné pochybné firmičky bez oficiálního telefonu jednal "přes noc". Zatímco rozklad bude trvat až dva měsíce...šmejdi si tady u nás spokojeně mnou ruce.

úterý, 10. března 2020, 13:17

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.