S ochlazováním města by mohly pomoct vertikální parky. Projekt s názvem Park na třetí vyhrál druhý hackathon (myšlenkový maraton), který uspořádal první náměstek primátorky Petr Hladík. Projektu se zúčastnilo více než 20 účastníků, 6 postoupilo do finále a z něj odborná porota vybrala vítěze.
V letních měsících se některé lokality v Brně stávají neobyvatelnými. Pomoci s ochlazováním města by mohl projekt s názvem Park na třetí z dílny Hlavsa architekti. Návrh se stal vítězným v projektu Hackathon a brzy by se mohl dočkat realizace.
„Brno je otevřené a aktivní město. Rozhodl jsem pro pořádání těchto akcí, abychom společně s veřejností dokázali hledat nová a inovativní řešení určitých problémů. Myslím, že je důležité, aby se i veřejnost zapojovala do rozvoje města. Hlavní motivací účastníkům je můj slib, že se pokusím vítězný návrh zrealizovat. “ říká první náměstek primátorky Petr Hladík.
V současnosti už s městskou společností SAKO pracujeme na vítězném projektu z prvního hackathonu. Ale sešel jsem se již také s vítězem druhého hackathonu a se zástupci odboru životního prostředí a začínáme pracovat i na jejich projektu,“ dodává.
S nápadem, jak do hustě zastavěného prostoru dostat více zeleně, přišel architekt Tomáš Hlavsa. Jeho projekt Park na třetí se stal jednoznačným vítězem druhého hackatlonu.
„Vytvořili jsme koncept modulárních vertikálních zahrad, které by měly schopnost jímat a zadržovat dešťovou vodu z okolních zpevněných ploch. Tím by přispívaly k ochlazování bezprostředního okolí, k zadržování nečistot i k zatraktivnění prostoru. Modulárnost konstrukce by umožnila rychlou a jednoduchou realizaci a dostatečnou flexibilitu použití.“ popisuje svou vizi autor vítězného projektu Tomáš Hlavsa.
„Podobu parku na třetí tak může získat zahrádka restaurace, venkovní galerie, balkóny bytových domů, výplň proluky mezi budovami, pavilon výstaviště či klasický park.“ doplnil.
Hackathony se často pořádají mezi programátory a vývojáři. Jedná se o setkání, které probíhá podle předem daného formátu, kde se využívá různých již známých i inovativních pracovních či byznysových modelů. Díky různým nápadům se pak vývojáři dostávají k řešení určitého problému.
Náměstek Petr Hladík tyto brainstormingové soutěže zavedl v loňském roce a zaměřil je na problémy ve veřejném prostoru. V budoucnu podobné akce chtěl uskutečnit dvakrát do roka.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.