pondělí 9. prosince 2019 Vratislav

Káva v barevném kelímku v Brně pomáhá nevidomým

Třináctý listopad se nese ve znamení Dne nevidomých a v Kofi-Kofi se rozhodli letos pomoci právě brněnskému Tyfloservisu. Ještě do 14. listopadu si oblíbenou kávu můžete koupit do speciálního charitativního kelímku.

Den nevidomých spadá na 13. listopad, ale není to jediný den, kdy se lidé s vážnými poruchami zraku musí potýkat s nástrahami běžného života. Již od začátku listopadu si proto mohou Brňáci v oblíbeném Kofi-Kofi koupit kávu do speciálně malovaných kelímků, kterými podpoří brněnský Tyfloservis. Ten se stará právě o osoby s vážným zrakovým postižením.

Barevný kelímek na pomoc nevidomým

Nevidomým se letos rozhodli pomoct i v Kofi-Kofi a svoji kampaň #kofipomaha věnovali právě brněnskému Tyfloservisu. „My jsme si Tyfloservis vybrali, protože jsme s nimi už jednou spolupracovali na akci, kdy se snažili veřejnost seznámit s tím, jak se asi cítí slepci. Když jsme viděli, jak krásná ta akce je a jak to šlape, tak jsme si řekli, že veřejnost by si opravdu zasloužila vědět s jakými problémy se potýkají,“ uvedla manažerka Kofikofi Sabina Slavíková.

Tyfloservis nemá centrum jen v Brně, ale také po celé republice. Učí své klienty psát a číst Braillovo písmo, pomáhá s nácvikem sebeobsluhy a zvládáním orientace ve venkovním prostředí nebo s nácvikem chůze se slepeckou holí.  Snaží se svým klientům pomoct na cestě k samostatnějšímu životu. Aby bylo vše co nejautentičtějš prošli si zaměstnanci Kofi-Kofi exkurzí, kterou si pro ně v Tyfloservisu připravili a seznámili se s každodenní náplní jejich práce. Ve spolupráci s brněnským Tyfloservisem pak proběhlo i několik doprovodných akcí, jako například luštění nápisů v Brailleově písmu. 

Barvy nejsou samozřejmostí

Letošní kelímky navrh Rudolf Brančovský a za 10 korun si je můžete pořídit na všech stáncích Kofi-Kofi. „Kelímky jsme schválně vybrali hodně barevné. Zároveň, aby se hodily do momentálního nevlídného počasí a taky aby si lidé uvědomili, že ne každý se může kochat zářivými barvami a krásnými zvířátky,“ dodala Slavíková. 

Akce potrvá ještě do 14. listopadu a symbolicky tak dojde k jejímu ukončení právě po Dni nevidomých. Momentálně se prodalo kolem 10 000 kusů kelímků a konečná vybraná částka pro brněnský Tyfloservis se bude pohybovat kolem 80 000 korun, přesné výsledky však budou až na konci týdne.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo1 čtenářů

Štítky Tyfloservis, Brno, Kofi-Kofi, Den nevidomých

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.