Vzdělávací program Boost with Facebook opět po roce přijíždí do České republiky. Tentokrát brněnským a plzeňským firmám poradí, jak růst a lépe rozvíjet svou digitální přítomnost, aby dokázali dosáhnout lepších obchodních výsledků. V Jihomoravském a Plzeňském kraji podle údajů CzechInvestu aktuálně působí přes 182 tisíc malých a středních podnikatelských subjektů, které mohou díky lepšímu využití nástrojů online komunikace rychleji růst a plně dosáhnout svého potenciálu. Podnikatelé ale podle studie Facebooku a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) řadí sociální sítě až na třetí místo za webové stránky a e-mailovou komunikaci v rámci využívání online komunikace. Přitom 92 % podnikatelů se shoduje, že digitální kompetence jsou zásadní pro růst podniku, tři čtvrtiny z nich již využívají Facebook, ale pouze 48 % má podle svých slov dobré digitální znalosti a dovednosti. I proto se Facebook ve spolupráci s AMSP ČR a CzechInvestem rozhodl blíže představit malým a středním firmám v Brně a v Plzni svou platformu a její nástroje. Svůj program Boost with Facebook představil v úterý v Brně.
Celkově je v České republice více než 1,4 milionu malých a středních podnikatelů a živnostníků. Jihomoravský kraj je domovem pro necelých 1,2 milionu obyvatel a podle údajů CzechInvestu zde působí přes 127 tisíc malých a středních podniků a živnostníků. V Plzeňském kraji žije přes 587 tisíc lidí, podniká zde více než 55 tisíc malých a středních subjektů. Právě jim může vzdělávací program Boost with Facebook pomoci při podpoře jejich růstu.
„Boost with Facebook je určený pro všechny malé a střední firmy a živnostníky, kteří často řeší svou online prezentaci svévolně a ne vždy s dostatečnými digitálními znalostmi a dovednostmi. Proto skrze vzdělávací programy představujeme nováčkům ale i zdatnějším uživatelům sociálních sítí tipy, jak se lépe prezentovat a jak naplno využít nástrojů Facebooku,“ říká Josef Hlaváček, manažer Facebooku pro malé a střední podniky v regionu střední a východní Evropy. „Nejen na začátku rozjezdu vlastního podnikání je přítomnost v online prostředí klíčová, ale v dnešní době také hraje velkou roli při budování dobrého jména firmy i po několika letech zavedeného fungování,“ dodává.
„Sociální sítě se i pro menší firmy již stávají prioritou, kdy v současné době enormního nedostatku zaměstnanců jsou hlavně zdrojem pro jejich vyhledávání a zjišťování referencí. Velice vítáme, že po loňském pražském úspěchu se tato akce přesouvá mimo hlavní město, čímž se potvrzuje význam regionálního rozvoje. Obě letošní akce Boost with Facebook jsme zařadili mezi top akce v rámci stovky edukačních aktivit AMSP ČR k Roku digitálního podnikání 2019, který zažívá mimořádný úspěch i pozornost ze strany firem a podnikatelů,“ říká Eva Svobodová, MBA, členka představenstva a generální ředitelka AMSP ČR.
Celosvětový vzdělávací program Boost with Facebook je určený všem menším firmám, které si nemohou dovolit velké rozpočty a musejí se spoléhat především na svoje nápady a vlastní dovednosti. Další bezplatný vzdělávací program společnosti Facebook s názvem Blueprint, který je dostupný i v češtině, pomáhá také zlepšovat digitální dovednosti firem zdarma formou online kurzů.Kvalitní a celoplošná digitální infrastruktura je už dnes považována za základní podmínku hospodářského růstu obce, regionu, ale i státu. Boost with Facebook, ale i další akce, jako jsou například semináře zaměřené na podporu tradičních malých a středních podniků a start-upů nebo setkání podnikavých žen, které připravujeme ve spolupráci s našimi partnery v regionech, přispívají ke zlepšení digitálních dovedností a celkovému růstu konkurenceschopnosti místních firem. Zájem o tyto akce a semináře vzrůstá, v roce 2018 jsme takto proškolili téměř 4300 podnikatelů nebo podnikatelek v různých fázích rozvoje podnikání – od start-upů po zavedené společnosti. Stále více navštěvované jsou také exportní semináře, v loňském roce jsme jich napříč Českem uspořádali na dvě stovky, řadu z nich ve spolupráci s agenturou CzechTrade,“ říká Patrik Reichl, pověřený řízením agentury CzechInvest.
Celosvětově používá Facebook měsíčně více než 2,4 miliardy lidí a více než 1,58 miliardy osob jej využívá dokonce každý den. Miliarda lidí používá i Instagram a více než 500 milionů novou platformu Stories. Podle zástupců Facebooku je Česká republika jedním z nejdůležitějších trhů v rámci střední a východní Evropy.