Fitness centrum FITINN zahájilo novou kampaň, která svými hesly pobouřila i pobavila spoustu lidí především na sociálních sítích. Reklamní bannery se objevily i v brněnském nákupním centru Letmo.
Společnost FITINN, která před dvěma lety otevřela fitness centrum v obchodním době Letmo v Brně, odstartovala v Česku a na Slovensku kampaň s reklamními slogany, které vzbudily pozornost u mnoha lidí hlavně na sociální síti Instagram.
Při sledování fotografií se uživatelům může zobrazit fotka s heslem „Je lepší přijít pozdě než tlustá.“ nebo „Muži se neotáčejí za vnitřní krásou.“ Na Slovensku jsou reklamy i na zastávkách, při čekání na městskou hromadnou dopravu si tak lidé mohou přečíst například nápisy „Nejsi tlustá jen v těchto šatech.“ a „Když jsi tlustý, nepomůže ani `Guči`.“
Společnost Fitinn chtěla podle vlastních slov vyvolat diskuzi o obezitě. „Obezitu vnímáme, jako jeden z hlavních společenských problémů současnosti. Češi mezi obyvateli Evropy patří mezi nejobéznější," stojí v prohlášení firmy. „Jako velký problém též vnímáme, že rapidně přibývá obézních dětí, které přebírají návyky od svých rodičů. Rozhodli jsme se společensky provokovat a zahájit tím diskuzi na téma obezity" vyjádřila se firma.
Cílem kampaně je pak také snaha motivovat co nejvíce lidí k pohybu a zdravému životnímu stylu. „Je prokázáno, že pohyb má obrovský vliv i na psychickou pohodu. Probíhající kampaň FITINN má tento cíl. Hlavní myšlenkou kampaně je zvednout Čechy ze židlí a přimět je k pohybu," stojí ve vyjádření, které firma zaslala redakci.
Ne všichni ale hesla považují za motivující. „Jednoznačně se jedná o reklamy sexistické, vzbuzují v lidech dojem, že existuje ideál krásy, o který by se měli snažit a kterého jsou, s větší či menší snahou, schopni všichni lidé dosáhnout,“ uvedla zástupkyně organizace Nesehnutí Eva Bartáková.
V případě této reklamní kampaně je kladen důraz především na štíhlost a vypracované svaly. „Firma se skrývá pod zástěrku životního stylu, ovšem hubené či svalnaté tělo se nerovná automaticky tělu zdravému. Zároveň by se způsob komunikace u této kampaně dal označit jako zesměšňování či ponižování lidí, kteří neodpovídají ideálu štíhlosti v naší společnosti,“ popsala Bartáková. Dodala, že tento typ vyjadřování může mít zásadní důsledky na lidi, kteří prezentovanému ideálu krásy neodpovídají. Tlak na dokonalý vzhled může vést k nízkému sebevědomí, poruchám příjmu potravy, depresím a někdy i k sebevraždě.
Slogany pobouřily i některé stálé členy fitness center. „Radši byste se měli zaměřit na zlepšení obchodních podmínek, které mají jiné fitness centra bez toho, aby se člověk musel upsat na rok. Ty by lidi motivovaly o mnoho lépe než trapná provokace. Byla jsem klientkou FITINN tři roky, ale kampaň mě odradila,“ postěžovala si členka fitness centra Alla Farkas.
Výsledek kampaně považují zástupci společnosti FITINN za úspěšný. „To, že tato reklama otevřela mezi lidmi diskuzi o podceňovaném problému obezity, považujeme za pozitivní efekt,“ vyjádřili se na sociální síti Instagram.