Představte si, že se vaše oblíbená hospoda (nebo lépe – vaše oblíbené pivo) dokáže hýbat a dojet za vámi, kamkoliv chcete. Partičce tří mladých mužů z Brna se tato vize zalíbila natolik, že se pustili do bláznivého plánu vybudovat si vlastní pojízdnou hospodu. Výčep na čtyřech kolech přitom ponese legendární Volkswagen T2. Seznamte se – Bulli. Vaše pivo na cestách.
Projekt Bulli se zrodil v Česku více než obvyklou cestou – při posezení s kamarády u piva. „Oproti spoustě jiných nápadů, které člověk s klukama v hospodě vymyslí za život stovky, tenhle nás okamžitě chytnul a nepustil. S každou další debatou jsme byli stále více přesvědčeni, že do toho půjdeme,” začíná s vyprávěním Johny, jeden ze tří otců pivního autíčka Bulli.
„Od začátku jsme chtěli auto s duchem a příběhem. Auto, kterému vdechneme nový život, dáme ho komplet do pucu a které bude moci případně sloužit i v případě, že bychom se s ním rozloučili,” dodává Ivo.
Výběr padl na legendu. „Těžko si představit ikoničtější autíčko. Volkswagen T2 má obrovskou fanouškovskou základnu po celém světě. Pokud byste si měli představit symbol svobody pohybu a života, je to Téčko,” vysvětluje nadšeně Johny.
„I když. . . svoje mouchy má,” vkládá se do řeči Jirka, třetí a poslední z party přátel – otců zakladatelů Bulliho (Bulli je přezdívka, kterou dali Volkswagenu T východní Němci) Jirka je upovídaný, nesmírně energický mechanik. V těchto chvílích je většina černé práce na něm. Zprvu na mě mluví ze skeletu auta, které právě prochází procesem nového oplechování.
Jirka odkládá svářečku a seskakuje k nám dolů. „Koupíte takový bonbónek a místo těšení se při rozbalování tušíte, že to žádné veselé Vánoce nebudou. S každou další prohlídkou klesá optimismus a přibývá práce, hodně práce,” směje se přesto Jirka.
Brněnský Bulli pochází z Německa, kde sloužil jako dodávka pro punkovou kapelu Primetime Failure. „Což byla, jak jsme následně zjistili, oblíbená kapela Davida Hasselhofa. Chtěli jsme auto s příběhem. Dostali jsme ještě mnohem víc!” dodává Johny.
Kluci mají v plánu udělat z Bulliho víc než jen pouhý food/drink truck. „Chceme zbořit bariéru mezi člověkem za výčepem a zákazníkem. Když si jdete na pivo, neměli byste se na výčepáka dívat jako na boha kdesi do nebes. A pak podat nahoru peníze a natáhnout se pro pivo,” vysvětluje Ivo. „My chceme dosáhnout maximálního kontaktu se zákazníkem. Popovídat si s ním o pivu, o životě, naučit ho čepovat,” vkládá se do řeči Johny.
Bulli tak bude unikátní zejména v tom, že jednotlivé pípy budou vyvedeny z auta ven. „Nechceme se pouštět do žádných zásadních stavebních úprav auta. Místo bočních oken bude stěna. . . Bečky a chlazení budou umístěny uvnitř, ven půjdou pouze pípy,” vysvětluje Jirka.
V plánu jich mají šest. A výběr piva? „Plán je od prvopočátku takový: chceme točit hlavně piva, které máme sami rádi. Proto jsme se ani nespojovali s žádným velkým pivovarem, který by nám mohl přispět. Chceme zůstat svobododní v tom, co lidem nabízíme,” upřesňuje Ivo.
Výběrem piva chtějí šířit povědomí o malých, lokálních pivovarech. „Na severu Čech si těžko dáte pivo z minipivovaru ze Znojemska a obráceně. Chceme, aby Bulli šířil rozmanitost a nové zážitky.” usmívá se Johny.
Kvůli náročnosti financování projektu zapříčiněné především neustále se zvyšujícími náklady se parta mladých Brňanů rozhodla zapojit do projektu veřejnost. „Náš původní rozpočet začal dostávat mezery ve chvíli, kdy jsme zjistili, v jakém je vlastně Bulli stavu. Oproti původním odhadům musí projít kompletní rekonstrukcí – od karoserie po motor,” vysvětluje Jirka.
Za cíl si dali vybrat na portálu HitHit 280 tisíc korun. Ceny pro přispěvatele jsou originální: předpivné, soukromá párty či možnost stát se součástí Bulli týmu. „V tuto chvíli přispělo přes sedm desítek lidí. Máme z toho ohromnou radost. Děkujeme všem, kteří přispěli i těm, kteří snad ještě přispějí. Bulli se jim – vám štědře odvděčí!,” uzavřel Johny.
Pokud vše půjde, jak má, Bulli se vydá na svou první cestu s pivním poselstvím křížem krážem po republice už v polovině letošního léta. K tomu, aby se klukům plán povedl, může přispět každý. Každá koruna na skvělý nápad se počítá!