Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekÚterý, 14. května 2019, 12:09
Kavárna Globus je pro zákazníky hypermarketu malým rájem uprostřed nákupního tornáda. Zatímco se u pokladem a vchodů mísí nákupní košíky s taškami, skenery a mobily, v jiné části hypermarketu to voní kávou a pohodou. Právě na kávu sem prý zákazníci chodí nejraději… ale také na snídani, na nugátový dort anebo na sváteční koláče. A kdo by nechtěl jen tak posedávat, může tu i pracovat. O týmu prodavaček a prodavačů si povídáme s jejich vedoucí Lenkou Krausovou.
Co je pro kavárny Globus typické a co je tu jinak, než v běžných kavárnách v Brně?
Typický je opravdu velký výběr zákusků, pečiva i obloženého pečiva. A v čem se od ostatních kaváren lišíme, to je naše výroba. Vše máme čerstvé, připravené přímo našimi pekaři a cukráři. Naši zákazníci milují dobrou kávu, u které po nákupu odpočívají. A rádi si k ní dají i něco sladkého.
Jaké novinky v Café v Brně v nejbližší době chystáte?
Na letní měsíce chystáme v naší cukrářské výrobě točenou zmrzlinu, kterou si budeme sami vyrábět z plnotučného mléka a ovoce. Tak jako u všeho, co děláme, půjde o poctivou zmrzlinu z našich surovin.
Je práce v Café čistě ženskou záležitostí?
Kdepak, máme tu mezi sebou také muže. Na stálý úvazek je tu s námi jeden, brigádníků je však více. Muže mezi sebe velmi vítáme, protože nyní jsme tu v pěti a rádi bychom, aby nás bylo 12. Zájemci o práci v Café nemusí umět nic zvláštního, jen mít chuť pracovat a učit se novým věcem. Je to hezká práce a já osobně ji mám moc ráda.
Je těžké v dnešní zrychlené době pracovat se zákazníkem?
Člověk by to měl mít trochu v krvi. Každý zákazník je jiný a já tvrdím, že tu schopnost vyjít po dobrém musí mít člověk tak nějak v sobě. Zároveň umíme naše zaměstnance vše naučit, takže i to, jak pracovat se zákazníkem a jak mu vyhovět.
Může obsluha v kavárně ovlivnit to, s jakým pocitem zákazník přijíždí či odjíždí z Globusu?
Určitě ano, když je člověk vstřícný a usměvavý, dokáže změnit postoj i zamračeného zákazníka. Navíc sladké a káva vždy může spravit člověku náladu. Zaměstnance vedeme k tomu, aby se se zákazníkem bavili a pokud si dá jen kávu, aby aktivně nabídli i něco k ní.
Jak vypadá jeden pracovní den baristky v Café Globus?
Je tu dvousměnný provoz, ranní směna začíná už po páté hodině, aby si dovezla pečivo, zákusky a další. V 8 hodin musí být vše připravené, protože otevíráme. Ranní směna má výhodu, že končí brzy odpoledne. Druhá směna střídá ranní a začíná před jednou hodinou a končí večer se zavíračkou. Každý druhý týden se pracuje o víkendu s náhradou volna. Držíme se toho, aby se střídal krátký čtyřdenní pracovní týden s delším, který je šestidenní. A jsme flexibilní, pokud někdo hledá částečný úvazek, nebo jen brigádu.
Co na práci v Café Globus baví Vás?
Jsem původně prodavačka, do Globusu jsem se přihlásila před čtyřmi lety a doteď mám ráda tuhle voňavou práci a tým, se kterým pracuji. Vždycky si vycházíme vstříc a můžeme se na sebe spolehnout. A každé ráno se na sebe těšíme.