Tísňové linky hasičů na jižní Moravě přijaly loni přes čtvrt milionu hovorů. Telefon zazvoní co dvě minuty

Autoři | Foto HZS JMK

Telefonní centrum tísňového volání jihomoravských hasičů řešilo za minulý rok 258 569 hovorů. Počet telefonátů tak meziročně mírně klesl, proti roku 2017 se jejich počet snížil o 21 959. V průměru tak zazvoní u hasičů telefon každé dvě minuty. Většinou se bohužel jednalo o zneužití tísňové linky, což je dlouhodobě smutný jev. Často se toho totiž dopouštějí i malé děti, kterým rodiče dávají telefon na hraní.

Přes 85 % jde přes 112. Dovoláte se bez simky i kreditu

Zajímavostí je, že drtivá většina telefonátu přichází přes linku 112. Její hlavní výhodou je, že díky případnému přelivu hovorů mezi kraji je garance, že se občan v nouzi vždy dovolá, a to i bez kreditu a SIM karty v telefonu.

Operátoři zvládnou angličtinu, němčinu a někdy i další světové jazyky

Pro neslyšící spoluobčany a osoby s poruchami řeči existuje možnost oznámit mimořádnou událost na tísňovou linku prostřednictvím SMS. Díky jazykové vybavenosti operátorů mohou linku využít osoby nehovořící českým jazykem. Operátoři jsou schopni odbavovat tísňové hovory v angličtině a němčině, někteří navíc ovládají i ruštinu, francouzštinu, italštinu či španělštinu.

Přesná lokalizace díky GPS

Telefonní centrum tísňové linky 112 navíc disponuje moderním aplikačním softwarem, který umožňuje snadné a přehledné vyhledávání adres, rychlé přepojování hovorů na další základní složky IZS a mimo jiné například také blokovat zlomyslné hovory.

Největší výhodou aplikačního softwaru bude rozšířená lokalizace volajícího pomocí GPS s přesností na několik metrů, která by měla být v blízké době k dispozici. To bude vést ke značnému zrychlení při získávání adresy volajícího a tím pádem se celkově zkrátí čas, za který se volajícímu dostane pomoci.

Zazvonění každých 12 vteřin

Počet přijatých volání na tísňové linky hasičů obecně meziročně klesá. V roce 2012 ještě počet hovorů překračoval v celé České republice čtyři miliony, v roce 2017 poprvé skončil pod třemi miliony. Loni linky přijaly 2,7 milionu volání, telefon u hasičů zazvonil v průměru každých 12 vteřin.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky tísňové volání, hzs jmk, hasiči, 112, Jihomoravský kraj, Česko

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.