Telefonní centrum tísňového volání jihomoravských hasičů řešilo za minulý rok 258 569 hovorů. Počet telefonátů tak meziročně mírně klesl, proti roku 2017 se jejich počet snížil o 21 959. V průměru tak zazvoní u hasičů telefon každé dvě minuty. Většinou se bohužel jednalo o zneužití tísňové linky, což je dlouhodobě smutný jev. Často se toho totiž dopouštějí i malé děti, kterým rodiče dávají telefon na hraní.
Zajímavostí je, že drtivá většina telefonátu přichází přes linku 112. Její hlavní výhodou je, že díky případnému přelivu hovorů mezi kraji je garance, že se občan v nouzi vždy dovolá, a to i bez kreditu a SIM karty v telefonu.
Pro neslyšící spoluobčany a osoby s poruchami řeči existuje možnost oznámit mimořádnou událost na tísňovou linku prostřednictvím SMS. Díky jazykové vybavenosti operátorů mohou linku využít osoby nehovořící českým jazykem. Operátoři jsou schopni odbavovat tísňové hovory v angličtině a němčině, někteří navíc ovládají i ruštinu, francouzštinu, italštinu či španělštinu.
Telefonní centrum tísňové linky 112 navíc disponuje moderním aplikačním softwarem, který umožňuje snadné a přehledné vyhledávání adres, rychlé přepojování hovorů na další základní složky IZS a mimo jiné například také blokovat zlomyslné hovory.
Největší výhodou aplikačního softwaru bude rozšířená lokalizace volajícího pomocí GPS s přesností na několik metrů, která by měla být v blízké době k dispozici. To bude vést ke značnému zrychlení při získávání adresy volajícího a tím pádem se celkově zkrátí čas, za který se volajícímu dostane pomoci.
Počet přijatých volání na tísňové linky hasičů obecně meziročně klesá. V roce 2012 ještě počet hovorů překračoval v celé České republice čtyři miliony, v roce 2017 poprvé skončil pod třemi miliony. Loni linky přijaly 2,7 milionu volání, telefon u hasičů zazvonil v průměru každých 12 vteřin.