Město vyřešilo hlavní problémy softwaru rezidentního parkování. V průběhu února bude ještě systém testovat a pokud projde, začne město od března s rozesíláním pokut za neoprávněné parkování v modrých zónách. Koalice se navíc v nejbližších týdnech chystá představit i další avizované změny. Ty by měly vést k uživatelsky komfortnějšímu systému rezidentního parkování.
Novinku na dnešním jednání zastupitelstva to oznámil radní pro dopravu Petr Kratochvíl. „Do konce února budeme celý systém testovat. Pokud se naše předpoklady vyplní a systém bude funkční, od začátku března bychom spustili ostrý provoz a začneme s automatickým výběrem pokut za neoprávněné parkování," uvedl Kratochvíl.
Radost můžou mít především řidiči, kteří dosud neoprávněně parkovali v modrých zónách. Za přestupky v předcházejícím období pilotního provozu se totiž pokuty vybírat nebudou. „Bude to jako pokutová amnestie. Myslím si, že bychom neměli občany pokutovat za něco, co nefungovalo. Není to ale tak, že by platila pravidla, která nikdo nevymáhal. Jen to nebyl automatický výběr pokut, protože to systém neumožňoval, neměli jsme takovou technickou podporu," připomněl radní.
Pokračují i přípravy změn samotného systému parkování, které koalice avizovala už od začátku svého působení. Jejich prostřednictvím by měl být systém uživatelsky příjemnější a srozumitelnější.
„V následujících dnech se svým návrhem hodlám seznámit naše koaliční partnery. Pokud se dohodneme, že připravená podoba je finální, předložím návrh dopravní komisi, seznámím s ním starosty městských částí a následně ji předložím ke schválení Radě města Brna. Je pro mě důležité, abychom měli podporu od starostů. Věřím, že pokud půjde vše dobře, od konce května nebo poloviny června by mohly změny platit," dodal Petr Kratochvíl.
Rezidentní parkování začalo v historickém centru Brna od září loňského roku. Během podzimu se pak přidala i širší část centra. Systém od začátku provázela řada problémů. V první řadě muselo město vyhlásit nový tendr na bezpečnostní kamery, které měly monitorovat vjezd aut do historického centra. Jejich úlohu tak zastali brněnští strážníci. Druhým problémem bylo nefunkční párování plateb a fakt, že město nemělo oprávění ke sbírání dat.