pátek 17. ledna 2020 Drahoslav

Obchody začínají po Vánocích opět otevírat. Nabízí často masivní výprodeje

V obchodech začíná po Vánocích hlavní vlna výprodejů. Dnes se otevírají i velké kamenné prodejny, které musely být ze zákona od poledne Štědrého dne zavřené. Slevové akce, pomocí kterých se obchodníci snaží opět přilákat zákazníky do prodejen a zbavit se zbývajících zásob sezonního zboží, budou pokračovat i v lednu.

Hračkářství Bambule a Sparkys slibují v povánočních výprodejích slevy až 60 procent. Prodejny s elektrem Electro World zlevní tisíce produktů ze všech kategorií. "Tedy telefony, televizory, velká a malá bílá technika, počítače, nebo herní konzole a mnoho dalších kategorií zboží," uvedl mluvčí firmy Petr Jiras.

Obchody zlevní elektroniku, oblečení či kosmetiku

Obchody Albert zahrnou do výprodejů několik tisíc položek nepotravinového zboží, kosmetických balíčků i cukrovinek. "Přichystali jsme výprodeje kosmetiky, hraček či drobné elektroniky a dalšího spotřebního zboží," uvedla mluvčí řetězce Barbora Vanko.

Řetězce Tesco do slev zařadí domácí potřeby, elektroniku, oblečení nebo kosmetiku. "Povánoční slevy jsou u našich zákazníků velmi oblíbené. Důvody jsou výhodnější ceny a větší klid při nakupování," uvedl manažer spotřebního zboží Teska Aleš Pavlík.

Akční ceny na vybrané zboží ze zimní kolekce nabízí prodejny C&A Moda. Slevy mají dosahovat až 50 procent. „Ode dneška do konce prosince nabídneme povánoční slevu 30 procent na všechny bundy a kabáty, včetně již zlevněných," uvedla mluvčí Veronika Kovaříková.

Vaňkovka nejspíš překročí 14 milionů návštěvníků

Pro obchodní centra představuje období kolem Vánoc nejvyšší návštěvnost. Například brněnská Galerie Vaňkovka letos očekává překročení hranice 14 milionů nakupujících. Zatímco průměrný denní počet návštěvníků se v celoročním úhrnu pohybuje okolo 40 tisíc, kolem Vánoc je toto číslo i dvojnásobné.

"Ve dnech od 27. prosince až do konce roku očekáváme až pětinásobný nárůst návštěvnosti i tržeb oproti běžnému dni," dodal ředitel nákupního centra Freeport Fashion Outlet u Znojma Jan Procházka.

Řada obchodníků nečekala na povánoční období a slevové akce spustila již dříve. Například diskonty Lidl zahájily výprodeje spotřebního zboží již před Vánoci. Také obchody Deichmann spustily slevové akce v polovině prosince.

"Slevy" na původní částky

Srovnávač cen Heureka.cz během listopadových slev na tzv. černý pátek upozornil, že některé slevy, které se zdají vysoké, nemají nic společného s výhodnými nabídkami. Cena po "slevě" je totiž často stejná jako průměrná cena daného výrobku na trhu. Ze statistik společnosti Shoptet vyplynulo, že velké e-shopy reálně zlevnily v průměru o 34 procent, ale jde o staré modely zboží, jejíž cena přirozeně klesá.

Když loni na černý pátek provedla Česká obchodní inspekce 92 kontrol, zjistila porušení zákona ve 14 procentech z nich. Nejčastějším prohřeškem bylo to, že avizované ceny neodpovídaly cenám účtovaným.

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky sleva, obchod, Vánoce, akce, Vaňkovka

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.