Hlavní postavička celosvětově oblíbené počítačové hry Chuchel musí změnit barvu. Tvůrci z brněnského studia Amanita design se obávali nařčení z rasismu, jelikož původní podoba hlavního hrdiny v podobě chuchvalce prachu a vlasů prý příliš připomínala černošské rasové karikatury z 19. století.
Počítačová hra brněnského studia musela podle tvůrců projít změnou kvůli kritice hráčů, kterým postavička Chuchla připomínala rasové karikatury z 19. století.
„V reakci na větší počet žádostí od hráčů v uplynulém roce jsme se rozhodli prohodit barvy Chuchla a změnit barvu jeho těla z černé na oranžovou. Chceme ujistit, že kvůli výrazným rozdílům v kultuře a historii mezi střední Evropou a ostatními regiony jsme nezvážili možnost spojování postavičky Chuchla s tzv. "blackface" - americkou divadelní karikaturou z 19. století," napsali tvůrci v oficiálním prohlášení na svém webu. Tvůrci se zároveň omluvili všem, kteří se pvůodní podobou postavičky cítili dotčeni.
„Jako tým mírumilovných kreativních lidí nechceme, aby se naše hry a postavičky ani vzdáleně spojovaly s rasismem ani jiným druhem nesnášenlivosti. Abychom se vyhnuli dalším špatným interpretacím, vzhled Chuchla se v dalších dnech na všech platformách změní," zakončují své prohlášení.
Studio Amanita Design založili v roce 2003 v Brně Jaromír Plachý a Jakub Dvorský. Dvojice má za sebou několik úspěšných a o odbornou veřejností oceňovaných her. Jejich rukopisem je hravost, herní jednoduchost a grafická nápaditost. Hry studia Amanita jsou plné originálních postaviček ze světa fantazie. Ve hrách se většinou postavičky domlouvají mumláním, což odbourává jazykové bariéry po světě a otevírá hru dětem.
Dobrodružné hry Chuchel, ve které se hlavní hrdina - chuchvalec vlasů a prachu snaží sníst třešničku. Záporná postava však Chuchelovi stojí v cestě a znepříjemňuje mu cestu za vysněnou pochoutkou.