Přestavba autobusového nádraží Zvonařka v Brně se přesouvá z plánovaného letošního srpna na konec začátek jara příštího roku. Důvodem je delší proces schvalování dotací, než se předpokládalo. Administrativní proces by mohl skončit ještě letos, ale práce je možné zahájit vzhledem k použitým technologiím až začátkem jara.
„Stavbu kvůli tomu zatím nemůžeme zahájit a pracujeme společně s městem na schválení dotace. Brno je přestavbě nakloněné," řekl předseda představenstva vlastníka ČSAD Brno-město holding Antonín Grund. Nádraží pochází z druhé poloviny 70. let minulého století. Neodpovídá dnešním standardům cestování a je značně opotřebované.
Modernizaci společnost připravuje podle návrhu mladých brněnských architektů ze studia Chybik+Kristof Architects. Práce, které omezí provoz nádraží, mají trvat zhruba rok. I přes to, že řada regionálních autobusů už z něj nevyjíždí a zastavuje v uzlech MHD, projede přes Zvonařku denně zhruba 1000 autobusů včetně mezinárodních linek a počet cestujících se pohybuje denně mezi 25.000 a 30.000.
Podle architektů je Zvonařka kvalitním projevem brutalistní architektury. „Jen je potřeba konstrukci očistit a změnit nasvícení tak, aby lidé neměli z pobytu na nádraží ponurý pocit," řekl již dříve architekt Ondřej Chybík. U Opuštěné ulice také vznikne nová odbavovací hala.
Původní hala u Plotní ulice se zrekonstruuje a bude sloužit administrativním účelům a jako zázemí řidičů. V jižní části nádraží bude parkoviště pro auta.
V současnosti se rekonstruuje ulice Dornych, aby se po jejím dokončení mohla tramvajová trať přesunout do Plotní ulice. Zastávka tak bude po 40 letech přímo u nádraží.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.