Oficiálně se současná Komunistická strana Čech a Moravy od režimu, který tu pod taktovkou "spřáteleného" Sovětského svazu vládl přes čtyřicet let, distancovala. Čas od času však od přiletí vlaštovka, která nám ukazuje, že v hlavách a srdcích dnešních komunistů pořád minulý režim září příkladností jako rudá záře nad Kladnem. A kdyby se v roce 1989 necinkalo klíčema, mohlo být mnohem líp. Tedy aspoň v Brně.
Do komunálních voleb zbývá pár měsíců a politické strany napříč spektry si začínají připravovat půdu pro nastupující kampaně. A dokonce i tradiční či déletrvající strany zjistily, že existují sociání sítě a že sociální sítě můžou - narozdíl od nafukovacích balonků rozdávaných na ulici - docela dobře oslovit širokou veřejost.
Díky tomu jsme tak svědky někdy povedených, někdy komických a někdy vyloženě zmatených příspěvků snažících se o získání pozornosti potencionálního voliče.
Například brněnská KSČM vsadila, ostatně stejně jako loni se "Světovým mírem", na razantně znějící hesla toho nejméně říkajícího a přitom nejobecnějšího možného charakeru.
Což o to, s takovými siláckými plány přichází před volbami naprosto každá strana. Problém však nastane, když se správci stránky povolí uzda.
Příspěvek následně okomentoval uživatel Honza Smejkal. "Chci metro!" přál si Honza. Hezký nápad, Honzo, řekne si mnohý z nás. I komunistům se tenhle nápad líbí. Avšak historie byla proti.
A nebyla to historie. Ale lidé, kteří ji dotlačili ke změně!
Tak si pamatujte, vy všichni, co jste v 1989 nadšeně sledovali pád komunismu. Vzpomeňte si na svoje nadšení, až se budete potit v přeplněné šalině a představovat si prostorné, rychlé a klimatizované metro. Je to i vaše chyba. Nikdo vás přeci nenutil.
„Použít termínu metro pro uvažovanou podpovrchovou městskou dopravu bylo trošku nešťastné, neboť zavádějící. MěV KSČM v Brně dlouhodobě vyslovuje požadavek, aby v rámci zpracovávání koncepcí rozvoje MHD v Brně byla brána v úvahu i otázka podpovrchové dopravy, neboť to je dle našeho názoru jedna ze zásadních cest k uvolnění stávajících komunikací.
O oprávněnosti našich požadavků na přesun části MHD pod povrch mimo jiné svědčí i současné diskuse o budování severojižního kolejového diametru v souvislosti s přípravou odsunu hlavního nádraží.
Skutečností je, že již v 80 letech minulého století by zpracovány příslušné koncepce a nejen to, formou průzkumných prací byla de facto zahájena jejich realizace (viz například práce pod Špilberkem z ulice Pekařská).
Sám primátor Brna p. Vokřál se včera v rozhovoru s předsedou MěV KSČM Martinem Říhou vyjádřil ve smyslu, že by bylo rozumné se na některé rozvojové plány města Brna zpracované před rokem 1989 podívat," prohlásil tiskový mluvčí KSČM Brno Aleš Růčka.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.