Brněnská investorská skupina Trikaya a investoři ze společnosti Opifer koupili obchodní centrum Futurum v Brně. V obchodním centru drží nyní 50% podíl Trikaya, o zbývajících 50 procent se dělí skupina Opifer a další partneři. Server E15 v neděli uvedl, že Opifer koupil centrum od nadnárodní skupiny Atrium European Real Estate. Futurum se podle serveru potýká se slabší návštěvností, i když je v něm řada obchodů v čele s hypermarketem Tesco. Nemovitost plánují od základů přestavět. Investice bude ve výši jedné miliardy korun.
„Do Futura vstupujeme společně s dalšími investory a chceme ho vylepšit. Celková společná investice do rozvoje tohoto obchodního centra by měla dosáhnout v celkovém součtu jedné miliardy korun. Centrum budeme chtít rozšířit a vybudovat tu prostor pro nové typy prodejen, které nyní v Brně zcela chybí," uvedl ředitel společnosti Trikaya Alexej Veselý.
Developer se ke vstupu na trh s obchodními centry rozhodl kvůli situaci na trhu s brněnskými bytovými novostavbami. Stavět v Brně je podle firmy kvůli problémům s územním plánem stále těžší. Stavební pozemky rychle dochází a jejich ceny rostou do nesmyslně vysokých částek.
„Dokud se neodblokují problémy s územním plánem v Brně, nezmění se to. Proto měníme strategii a vstupujeme i na trh obchodních center. Nejde nám čistě jen o samotné provozování obchodních center. Jak ve Futuru, tak v pražských Řepích počítáme s velkou rekonstrukcí těchto obchodních center," dodal Veselý.
Futurum vzniklo v roce 2001 a potýká se se slabší návštěvností. Kompletně se změní. „Menší či větší změnou musí obchodní centrum projít každých osm až deset let. To je v Evropě standard. Dochází k úpravám mobiliáře, osvětlení, dekorace, změní se vstupy," řekl specialista na retail Jan Kotrbáček z poradenské společnosti Cushman & Wakefield. Začátek přestavby bude záviset na získání povolení.
Obchodní centrum Futurum se rozkládá na 35.000 metrech čtverečních. Je v něm řada obchodů v čele s hypermarketem Tesco.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.