Brněnští zelení chtějí pozměnit projekt na úpravu prostoru před nádražím. Plánují tam mimo jiné vyloučit průjezdnou dopravu a povolit vjezd jen těm, kteří míří na nádraží. Primátorův náměstek Martin Ander na tiskové konferenci také informoval o tom, že v lednu se uskuteční jednání na odboru dopravy o povolení vjezdu cyklistů do centra města.
Úprava tzv. přednádraží, které je podle mnoha Brňanů ostudou města, se začala řešit ještě před rokem 2010. V minulém volebním období vznikl projekt, který nyní zelení ještě chtějí dotvořit. "Nádraží je brána do města, v současnosti tomu ale vůbec neodpovídá," podotkl Ander. Člověk, který vyjde z nádražní budovy, se nedostane bezbariérově na tramvajovou zastávku, natož na druhou stranu ulice.
"Chceme zde zklidnit dopravu. Nebude zde parkoviště pro stání, ale jen pro zastavení. Tedy pro lidi, kteří někoho vezou na nádraží nebo ho vyzvedávají. Zároveň se to musí udělat tak, aby nevznikla mezi halou a tramvajovou zastávkou hradba aut. Zároveň vyloučíme auta, která zde jen projíždějí," řekl Ander. Prostor má být takový, jak jej lidé znají v Joštově ulici. Silnice tedy bude ve stejné výšce jako chodník i zastávka. "To v původním projektu nebylo. Takto vznikne veřejně sdílený prostor, kde budou řidiči počítat s chodci," vysvětlil Ander. Na úpravy přednádraží má navázat i úprava Benešovy ulice směrem k Malinovského náměstí.
Ander zmínil i snahu o brzké otevření centra pro cyklistiky. Teď nesmí přes den jezdit Rašínovou a Masarykovou ulicí a přes náměstí Svobody, přestože tam jezdí tramvaje a řada aut na výjimku. "V lednu bude jednání na odboru dopravy. Určitě bude potřeba řada dalších jednání, ale když lze jezdit centrem všude ve světě, nevím, proč by to v Brně nešlo. Až to vyřešíme, stačí jen upravit dopravní značení," doplnil Ander.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.