Delší dovolená, větší spokojenost. Jižní Morava boduje zejména u starších turistů

Čím déle lidé pobývají na jižní Moravě, tím spokojenější odjíždějí. Nový průzkum ukázal, že návštěvníci oceňují především gastronomii a ubytování, zároveň ale rostou jejich nároky. Region se podle odborníků proměnil v zralou turistickou destinaci, kde je klíčová kvalita zážitku.

Čím déle lidé zůstávají na jižní Moravě, tím spokojenější odjíždějí. Ukázal to nový průzkum, který si nechala zpracovat Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava. Informace dokreslují čerstvě zveřejněná čísla Českého statistického úřadu. Z jeho dat vyplývá, že v hromadných ubytovacích zařízeních se v létě na jižní Moravě ubytovalo 850 tisíc návštěvníků.

Z průzkumu vyplývá, že návštěvníci regionu jsou s místními službami dlouhodobě spokojení, nejlépe hodnotí gastronomii a ubytování. Zároveň ale rostou jejich očekávání. Zajímavé rozdíly se objevily i mezi generacemi. Zatímco starší turisté bývají vesměs spokojení, mladší lidé jsou vůči regionu náročnější a kritičtější.

Informace z průzkumu vycházejí z odpovědí od 1540 návštěvníků, kterých se odborníci dotazovali v červenci, srpnu a září napříč turistickými oblastmi jižní Moravy. Z dotazovaných bylo 86 procent z Česka a 14 procent ze zahraničí. V rámci dotazníku hodnotili svou spokojenost se službami, nabídku a celkovou zákaznickou zkušenost, a to na škále od 1 do 5 jako ve škole. 

Starší hosté jsou spokojení, mladší kritičtější

„Spokojenost návštěvníků Jihomoravského kraje je celkově vysoká, s průměrnými hodnotami kolem 1,6–1,9, tedy v pásmu spokojen. Nicméně rozdíly v hodnocení mezi jednotlivými demografickými skupinami jsou viditelné,“ přiblížil Martin Šauer z Katedry regionální ekonomie Masarykovy univerzity, který data zpracovával. 

Starší návštěvníci, kteří na jižní Moravě pobývají déle a přijíždějí především za odpočinkem, jsou s regionem dlouhodobě spokojení. Mladší turisté, krátkodobí hosté či tranzitní návštěvníci naopak hodnotí služby nižší známkou a očekávají modernější přístup.

Podle analytiků se jižní Morava proměnila z rozvojové destinace v model zralé turistické oblasti, kde je klíčové pečovat o kvalitu vztahu s návštěvníkem a zajistit hodnotný a stabilní zážitek.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky cestovní ruch, jižní Morava

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.