S novým typem reklamního nosiče se Brňané setkají v centru města. Dva vysoké rondely, které nahradily klasické plakáty a poutače, se nyní starají o důstojnější podobu čerstvě zrekonstruovaného Mendlova náměstí. V boji s vizuálním smogem se město inspirovalo u západních sousedů.
O kultivaci veřejného prostoru a snížení množství reklamních prvků se pokouší v jihomoravské metropoli. Po vzoru jiných evropských měst, tak Brno v centru postupně umisťuje speciální informační panely. První dva více než tři metry vysoké modely se objevily na opraveném Mendlově náměstí.
Proti graficky agresivním reklamám už ale magistrát brojil dlouho a instalací nové technologie tak navazuje na předešlé kroky, ke kterým se radnice v posledních letech upsala. Vizuální smog byl problém zejména na území městské památkové rezervace v historickém jádru města, kde došlo k odstranění stovek inzercí a ke zpřísnění regulace reklamy šířené na veřejně přístupných místech mimo provozovny.
Zákaz s sebou ale nese i některé výjimky, jako jsou politické kampaně nebo propagace kultury a společenského života. Právě ke zviditelnění obdobných událostí slouží nové válcovité plochy. „Inspirací při návrhu designu byla podobná ronda umístěná ve Vídni. Takové řešení se zatím v Brně v tomto formátu nikde nenacházelo,“ sdělila vedoucí odboru reklamy Technických sítí Brno Hana Dubcová.
Po Mendlově náměstí přibude ještě třetí rondo na rohu Šumavské a Kounicovy. Podoba nosiče bude sice stejná jako u dvou předchozích, rozdíl bude v napájení podsvícení, které bude díky fotovoltaických panelům ekologičtější. Podle mluvčí Kanceláře architekta města Brna Šárky Reichmannové válec nainstalují až po dokončení oprav lokality.
Vedení radnice plánuje v budoucu dosáhnout stavu, jaký je běžný právě v zemích na západu Evropy, kde nejsou kompletně polepené ani vozy městské hromadné dopravy a vizuální smog je omezen na nezbytně nutnou míru. „Aktuální řešení určitě nejsou konečná, vývoj půjde dopředu neustále. Jedním ze základních problémů je samozřejmě ekonomika toho všeho. Každý nosič si na sebe musí vydělat. V dnešní době, kdy se reklama pomalu přesouvá do virtuálního světa, je to o to složitější,“ dodal ředitel Technických sítí Brno Pavel Rouček.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
"........V dnešní době, kdy se reklama pomalu přesouvá do virtuálního světa, je to o to složitější...." ....no tak vedení města si samo odpovědělo co dělat se reklamou. Neinstalovat ji vůbec a nemusí řešit rentabilitu, pro nás občany to bude taky lepší než koukat i na ty poslední zbytky reklamních poutačů