Brněnští divadelníci lákají na mezinárodní festival Divadelní svět Brno (DSB), který divákům předvede vybrané inscenace z Česka i okolních zemí. Letos se akce poprvé zúčastní také izraelské divadlo. Program nabídne pestrá témata, a to včetně LGBT problematiky.
Čtrnáctý ročník brněnského festivalu ukáže divákům více než sedmdesát představení. Na divadelních prknech se předvedou soubory z Polska, Německa, Slovenska nebo Izraele. Organizátoři akce, která před několika lety ukázala Brnu inscenaci s Ježíšem znásilňujícím muslimku, věří, že se podobné kontroverze nebudou opakovat. „Vybranými inscenacemi chceme společnost spojovat, ne rozdělovat,“ řekla Barbara Gregorová, šéfdramaturgyně DSB.
Příkladem takové hry bude podle organizátorů Smrt Jana Pavla II. od polského režiséra Skrzywanka, která se zabývá tématem umírání, které je všem společné. „V Česku asi příběh nebude rezonovat tolik jako v Polsku, ale třeba pro mě to byl nejhlubší divadelní zážitek mého života,“ sdělil ředitel festivalu Martin Glaser.
Festival, který se odehraje v druhé polovině května, nabídne zábavu nejen pro dospělé, ale také pro děti a mladou generaci. V programu zaujme antická linka či linka divadlo je… unisex, která Brňanům představí queer témata. LGBT problematiku přenese na prkna izraelské divadlo Habima. „Inscenace přináší velmi aktuální téma teroristického útoku v gay baru,“ zmínila Gregorová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Prosím, budou mladí také seznámeni i s tímto biblickým příběhem? Zkáza Sodomy a Gomory
Podle Božího soudu byla města zničena ohněm a sírou[10] kvůli svým hříchům.[11]
Zkázu obou měst přežil podle biblického vyprávění pouze Abrahámův synovec Lot, jeho dvě dcery a manželka, která se ještě před odchodem otočila, spatřila zkázu města a proměnila se v solný sloup. Lot se podle biblického vyprávění zastal dvou Božích poslů, kteří přišli prozkoumat situaci[11] a zničit město,[12] když muži ze Sodomy žádali jejich vydání, aby je mohli „poznat“.[13] Slovo „poznat“, v novějším překladu „užít“,[14] znamená ve Starém zákoně v tomto kontextu pohlavní styk.[15]