Sobota, 27. února 2021, 19:00
Rudolfa Hošnu, ve své době velmi známého brněnského podnikatele si pro námět své divadelní hry vzali tvůrci divadelního souboru 3+ KK. V nově opraveném sklepním prostoru Divalda Koráb v Jánské ulici nyní pod vedením režiséra Adama Steinbauera zkoušejí inscenaci, kterou nazvali Král kovodžínoviny aneb Vzestup a pád brněnského Gatsbyho
Představení, ve kterém bude zcela jasné, že se jedná skutečně o kontroverzního podnikatele, který je nyní slovenským občanem, žije v Bratislavě, kde stojí za provozem hudebního klubu je podle režiséra připravováno jak pro jevištní scénu, tak pro internetové představení.
„Vycházeli jsme z toho, že Rudolf Hošna, který se stal známým už jako velmi mladý byl jakýmsi podnikatelským symbolem divokých devadesátých let. Naše představení si však nechce dělat legraci ani z něj, ani z této doby i když vtipní být chceme. Nemá to být ani dokument, ale spíše budeme používat především autorskou licenci. V ději se například Hošna setká s Berdychem, což je samozřejmě reálně nesmysl,“ uvedl režisér Adam Steinbauer.
Divadelní zkouška souboru 3+ KK
Steinbaur potvrdil, že Hošnu v představení by měl nejen každý divák poznat, ale bude v něm i zmiňován. „S panem Hošnou jsme se snažili spojit, aby nám řekl svůj názor, ale nepovedlo se nám to. Autorský záměr jsme tedy projednávali i s právníkem, podle kterého bychom neměli mít v případě žaloby žádné problémy,“ doplnil. Jak vysvětlil, dobu, o které inscenace je i Hošnovy aktivity čerpali tvůrci spolu s dramaturgem Liborem Brzobohatým především z dostupných internetových informací.
Hošna s obrazem proslulého malíře Libora Vojkůvky, jehož byl zpočátku mecenášem. Díky tomu je také Brno jediným městem, kde je k vidění Vojkůvkovo sgrafity na domě proti Sukově ulici.
V uměleckých narážkách by se také měly objevit informace které byly pro dobu tehdejšího Brna téměř nevídané. Hošnu navštěvovaly takové už tehdy známé osobnosti, jako byla Helena Růžičková Pavel Habera, k vidění byl se Štaidlem i Bartošovou a mnoha dalšími. Do města také dokázal jako provozovatel postupně několika hudebních klubů přivést jako první řadu hudebních legend. Domácích i zahraničních. J.A.R. Dana Bártu, jazzmana Maceo Parkera a řadu jiných. Produkoval snímek kritikou ztrhaný, nicméně stále reprízovaný film Trhala fialky dynamitem, ve kterém se dokonce na moment sám objeví, na chvíli se stal i majitelem Pragokoncertu.
Hošna při natáčení filmu Trhala fialky dynamitem v čele s Helenou Růžičkovou.
Jako podnikatel se Hošna nejprve proslavil již zhruba ve třiadvaceti létech, kdy přišel se svou sestrou Miriam na trh s materiálem kovodžínovina a poté neslavně na konci své české podnikatelské kariéry. To byl tento původem brněnský kulisák a vekslák na základě eurozatykače za podvod v ČR na Slovensku zatčen. Následně si v Bratislavě i v Kuřimi odseděl přes čtyři roky. V producentské hudební branži, kde už mnohokrát prokázal skvělý čich na dobrou muziku působí i v Bratislavě, kde zakotvil, i v současnosti. Zda se přijede na hru, pro kterou byl inspirací podívat, zatím není jasné.
Rudolf Hošna je spojován především se zdevastovaným domem v Pisárecké ulici. Původně však žil v domě o zastávku níže na rozcestí Pisárecké a Antonína Procházky. A právě tam také vyzdobil starý autobus, který si ve filmu Trhala fialky dynamitem svými obrázky světově proslulý malíř Libor Vojkůvka, jehož byl Hošna zpočátku mecenášem.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.