Rudolfa Hošnu, ve své době velmi známého brněnského podnikatele si pro námět své divadelní hry vzali tvůrci divadelního souboru 3+ KK. V nově opraveném sklepním prostoru Divalda Koráb v Jánské ulici nyní pod vedením režiséra Adama Steinbauera zkoušejí inscenaci, kterou nazvali Král kovodžínoviny aneb Vzestup a pád brněnského Gatsbyho
Představení, ve kterém bude zcela jasné, že se jedná skutečně o kontroverzního podnikatele, který je nyní slovenským občanem, žije v Bratislavě, kde stojí za provozem hudebního klubu je podle režiséra připravováno jak pro jevištní scénu, tak pro internetové představení.
„Vycházeli jsme z toho, že Rudolf Hošna, který se stal známým už jako velmi mladý byl jakýmsi podnikatelským symbolem divokých devadesátých let. Naše představení si však nechce dělat legraci ani z něj, ani z této doby i když vtipní být chceme. Nemá to být ani dokument, ale spíše budeme používat především autorskou licenci. V ději se například Hošna setká s Berdychem, což je samozřejmě reálně nesmysl,“ uvedl režisér Adam Steinbauer.
Divadelní zkouška souboru 3+ KK
Steinbaur potvrdil, že Hošnu v představení by měl nejen každý divák poznat, ale bude v něm i zmiňován. „S panem Hošnou jsme se snažili spojit, aby nám řekl svůj názor, ale nepovedlo se nám to. Autorský záměr jsme tedy projednávali i s právníkem, podle kterého bychom neměli mít v případě žaloby žádné problémy,“ doplnil. Jak vysvětlil, dobu, o které inscenace je i Hošnovy aktivity čerpali tvůrci spolu s dramaturgem Liborem Brzobohatým především z dostupných internetových informací.
Hošna s obrazem proslulého malíře Libora Vojkůvky, jehož byl zpočátku mecenášem. Díky tomu je také Brno jediným městem, kde je k vidění Vojkůvkovo sgrafity na domě proti Sukově ulici.
V uměleckých narážkách by se také měly objevit informace které byly pro dobu tehdejšího Brna téměř nevídané. Hošnu navštěvovaly takové už tehdy známé osobnosti, jako byla Helena Růžičková Pavel Habera, k vidění byl se Štaidlem i Bartošovou a mnoha dalšími. Do města také dokázal jako provozovatel postupně několika hudebních klubů přivést jako první řadu hudebních legend. Domácích i zahraničních. J.A.R. Dana Bártu, jazzmana Maceo Parkera a řadu jiných. Produkoval snímek kritikou ztrhaný, nicméně stále reprízovaný film Trhala fialky dynamitem, ve kterém se dokonce na moment sám objeví, na chvíli se stal i majitelem Pragokoncertu.
Hošna při natáčení filmu Trhala fialky dynamitem v čele s Helenou Růžičkovou.
Jako podnikatel se Hošna nejprve proslavil již zhruba ve třiadvaceti létech, kdy přišel se svou sestrou Miriam na trh s materiálem kovodžínovina a poté neslavně na konci své české podnikatelské kariéry. To byl tento původem brněnský kulisák a vekslák na základě eurozatykače za podvod v ČR na Slovensku zatčen. Následně si v Bratislavě i v Kuřimi odseděl přes čtyři roky. V producentské hudební branži, kde už mnohokrát prokázal skvělý čich na dobrou muziku působí i v Bratislavě, kde zakotvil, i v současnosti. Zda se přijede na hru, pro kterou byl inspirací podívat, zatím není jasné.
Rudolf Hošna je spojován především se zdevastovaným domem v Pisárecké ulici. Původně však žil v domě o zastávku níže na rozcestí Pisárecké a Antonína Procházky. A právě tam také vyzdobil starý autobus, který si ve filmu Trhala fialky dynamitem svými obrázky světově proslulý malíř Libor Vojkůvka, jehož byl Hošna zpočátku mecenášem.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám