Zájem cestujících v brněnské MHD o SMS jízdenky výrazně předčil očekávání. Službu dopravní podnik spustil před rokem. Vedení podniku předpokládalo, že by se měsíčně mohlo prodat 100.000 jízdenek, jenže počet pravidelně narůstá a v říjnu se jich prodalo přes 200.000, řekla mluvčí Linda Hailichová.
Nejprve byly v nabídce pouze dva druhy jízdenek, na 75 minut a 24 hodin. Až později přibyla jízdenka na 20 minut, která nejvíce odpovídá průměrné době jedné jízdy po Brně. Díky SMS jízdenkám tak rostly i celkové tržby z prodeje jednorázových jízdenek, a to o 3,5 procenta, což je v absolutním vyjádření 11 milionů korun.
SMS jízdenky ušetřily starosti i řidičům, u nichž je možné si jízdenku také koupit. "Řidiči jich meziročně prodávají o třetinu méně. Klesl i počet standardních papírových jízdenek," doplnila Hailichová.
Dopravnímu podniku se podařilo eliminovat i počáteční problémy se sdílením SMS jízdenek. "Zavedli jsme opatření, že kdo jízdenku nabídne ke sdílení, tomu se zablokuje telefonní číslo pro nákup další jízdenky. Tyto snahy už se tak vůbec neobjevují," sdělila Hailichová. Pokusy oklamat revizora tím, že si člověk koupí jízdenku až ve chvíli, kdy ho ve vozidle spatří, končí obvykle udělením pokuty.
Rozšíření druhů jízdenek nyní dopravní podnik neplánuje. "Spíš se soustředíme na využití mobilních aplikací a bezkontaktních bankovních karet k nákupu jízdenek," vysvětlila Hailichová. Současně s SMS jízdenkami zatím existuje aplikace Sejf, která nabízí čtyři druhy jízdenek, proti SMS jízdenkám ještě na 40 minut. Dvacetiminutová jízdenka se Sejfem vyjde nejlevněji za 19 korun, přesto aplikaci používají pouze tři procenta lidí z těch, kteří si koupí elektronickou jízdenku.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.