Dopravní podnik města Brna (DPMB) se čím dál více zabývá rekonstrukcemi vozidel městské hromadné dopravy nejen pro vlastní potřeby, ale i pro externí zákazníky. Letos v Brně pokračují velké opravy tramvají pro německý Heidelberg a kompletace tramvajových podvozků pro pražskou firmu SKD Trade.
„Loni se firma také poprvé pustila do rekonstrukce autobusů, v čemž chce pokračovat i letos,“ řekla mluvčí Linda Škrancová.
Už loni přišel generální ředitel podniku Miloš Havránek s ideou, že by si Brno mohlo stavět vlastní trolejbusy.
Od ledna letošního roku se ústřední dílny dopravního podniku staly samostatnou provozní jednotkou. Externí zakázky však nejsou příliš velké vzhledem k tomu, že primárně dílny slouží potřebám podniku.
Zakázka z Heidelbergu loni zněla na rekonstrukci tří článkových tramvají M8C na rozchod jeden metr.
„Spolupracovali jsme na tom s Krnovskými opravnami a strojírnami. Do vozidla se vkládá nová kabeláž a doplňuje se nízkopodlažní střední článek. Poté se vybaví potřebným interiérem a poskládá dohromady,“ vysvětlila Škrancová. Jeden a půl vozidla dodělává podnik ještě teď.
V ústředních dílnách provádí podnik také kompletaci tramvajových podvozků. Loni jich expedovala 36 do uzbeckého Taškentu a čtyři pro SKD Trade. Pro tu bude dodávat i letos, zatím není zřejmé, v jakém počtu.
DPMB spolupracuje i na výrobě tramvají typu Vario s Pragoimexem, ale pouze na těch, které poté jezdí v Brně. Jedná se prakticky o novostavbu při použití některých částí z tramvají T3 a K2.
V Brně také zajišťují drobnější práce pro externí firmy, jako lakování dveří, nebo lisování tramvajových kol. „Menší zakázky na tyto práce budou přibývat během roku,“ doplnila Škrancová.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.