sobota 24. července 2021 Kristýna

Pro ministerstvo je přestavba nádraží velkou prioritou

Přestavba brněnského vlakového nádraží má ve druhém programovacím období pro léta 2014 až 2020 vysokou prioritu v projektech ministerstva dopravy. I to podporuje odsunutou variantu nádraží u Svratky, zhruba 700 metrů jižně od dnešního.

Počká však ještě na výsledky vznikající srovnávací studie, která posuzuje výhody a nevýhody obou poloh nádraží, tedy v centru a u řeky.

Brno se rozhodlo variantu odsunutého nádraží, u něhož se kalkuluje s investicí za 20 miliard korun, více přiblížit veřejnosti a seznamovat ji s tím, co všechno najdou na novém nádraží a v nově vzniklém prostoru, který je dnes brownfieldem.

Za pár dní spustí internetové stránky www.nadraziureky.cz, kde lze přehledně nalézt, co nové nádraží Brňanům a cestujícím přinese.

„Cílem je seznámit s výhodami nového nádraží nejen dopravní odborníky, ale i laiky. Dopady jsou pozitivní a na ty chceme poukázat,“ řekl náměstek brněnského primátora Robert Kotzian.

Na webu najdou čtenáři šest témat. První se věnuje dojmu, který získá člověk, když přijede vlakem do Brna. „Ten současný může být traumatizující,“ řekl Kotzian. Druhým bodem je výhoda snadného přestupu mezi prostředky veřejné dopravy a pohodlné parkování. Přímé propojení s letištěm je navíc možné jen v odsunuté poloze.

Dalším bodem je uvolnění centra od automobilové dopravy, dále více zeleně a obytných ploch, centru města se také dostane až k řece. A posledním bodem je zmínění Brna jako významného evropského dopravního uzlu.

„Přinášíme představení varianty odsunutého nádraží, jak bychom si jej představovali. Z pohledu centra města vnímám možnosti pro úpravu prostranství kolem současného hlavního nádraží. Všichni vnímáme mírný dopravní zmatek okolo, bezdomovce i další negativa,“ zmínil starosta části Brno-střed Libor Šťástka.

O přesunu se poprvé začalo hovořit poprvé už před druhou světovou válkou. V roce 2004 se v Brně uskutečnilo referendum. Ačkoliv byla drtivá většina proti odsunu, výsledky nebyly platné kvůli nízké účasti.

V roce 2008 však krajský soud zrušil územní rozhodnutí pro nádraží v odsunuté poloze. Město i přesto pokračuje s přípravou této varianty.

Zdroj: ČTK
Foto: Dezidor, Wikipedia

Štítky Hlavní nádraží, vlakové, Brno, přesun, přestavba

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.