Firma OHL ŽS se konečně znovu pustila do rekonstrukce a rozšíření dálnice D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší (153. až 162. kilometr dálnice). V minulém týdnu upozornil ministr dopravy Zdeněk Žák zhotovitele na možnost vypovězení smlouvy. Společnost přerušila práci na rozšíření dálnice z důvodu zjištění horší kvality podloží v opravovaném úseku než s jakým se v projektu počítalo a požadovala proplacení návazných víceprací.
Situace s nižší kvalitou podloží vozovky však není pouze v tomto úseku a potýkají se s ní ostatní zhotovitelé v ostatních opravovaných úsecích. "Na dalších modernizovaných úsecích D1 jsou stejné problémy, staví se tam, vyjednává se tam a platí pro ně stejně tvrdá opatření jako pro tento inkriminovaný úsek," uvedl po víkendu ministr dopravy. Probíhá tam běžné jednání s investorem opravy Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD). Na tento model nyní přistoupila i firma OHL ŽS a dnes v 8.00 tak obnovila práce na sanaci krajnice dálnice.
Podle nové dohody investora se zhotovitelem nyní budou vícepráce vyúčtovávány před jejich započetím a ne až po jejich provedení. S vyúčtováním bude dodáváno odůvodnění nutnosti vícepráce. Další novinkou je přijetí osobní zodpovědnosti každého schvalovatele za správnost potvrzení vícepráce.
Dopravní situace na úseku se nemění - doprava je svedena do provizorních zúžených pruhů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.