sobota 25. září 2021 Zlata

Opozice v Brně kritizuje nedostatečnou podporu cyklodopravy

Opoziční zastupitelé v Brně kritizují nedostatečnou podporu cyklodopravy. Zastupitelstvo sice minulý týden schválilo vstup do Asociace měst pro cyklisty, pro zlepšení podmínek cyklistům však podle zastupitelky Ireny Matonohové z TOP 09 příliš mnoho nedělá.

Podle podmínek by Brno mělo do dvou let vypracovat plán na rozvoj cyklodopravy, náměstek primátora Robert Kotzian (ODS) však na zastupitelstvu uvedl, že se použije již existující dokument. Matonohová s tím nesouhlasí.

"V důvodové zprávě stojí, že samotné členství má zvýšit cyklodopravu o deset procent. Chtěla bych podotknout, že samotné členství nic nezvýší a že k tomu musíme přistoupit aktivně," uvedla Matonohová. Jako příklad podle ní může sloužit například Hradec Králové či Pardubice, kde podíl cyklodopravy v celkové dopravě přesahuje 17 procent. V Brně jsou cyklostezky spíše v
okrajových částech a vedou ven z města, k dopravě lidí do práce v centru města příliš neposlouží.

Jednou z cest, jak dopravu pro cyklisty v Brně zlepšit, je podle Matonohové zřízení funkce koordinátora pro cyklodopravu. Náměstek Kotzian argumentoval tím, že Brno je historické město, ulice jsou úzké a leckde není jednoduché cyklostezku vybudovat. Radnice proto spíše sází na cyklopruhy na silnicích. "Nejprve by se podle mne mohly vylepšit stávající cyklostezky, které na sebe často nenavazují nebo je v mnoha místech nebezpečné křížení se silnicemi," řekla zastupitelka.

S nedostatečně řešenou cyklodopravou ve městě podle TOP 09 souvisí také absence hlavního architekta města. Právě s ním by totiž podle Matonohové koordinátor cyklodopravy měl spolupracovat na směřování města tak, aby bylo pro cyklisty přívětivější. 

Cyklostezky vedou v Brně spíše v okrajových částech a ven z města, v centru jich mnoho není. Radnice loni dokončila 1,6 km dlouhou cyklostezku podél řeky Svratky. U vstupů do pěší zóny potom magistrát nechal postavit několik stojanů na kola, aby lidé měli kde odložit své bicykly. Stojany jsou rozmístěné tak, aby od nich většina důležitých míst byla vzdálená zhruba tři minuty pěší chůze.

Zdroj ČTK

Štítky cyklistika, Brno, podpora

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.