Brněnský magistrát dá jednotlivým městským částem možnost ovlivnit provoz městské hromadné dopravy. Na případné nové linky nebo posílení stávajících spojů a s nimi spojené ztráty dopravního podniku ale budou muset doplácet ze svého rozpočtu, řekl dnes novinářům primátorův náměstek Robert Kotzian (ODS).
Příkladem je návrat linky 51, která bude od 1. září opět jezdit ze Žlutého kopce k dopravnímu uzlu na Vlhké ulici.
Opětovný provoz linky 51 iniciovala radnice Brna-středu, na její provoz bude Dopravnímu podniku města Brna (DPMB) přispívat 1,4 milionu korun ročně. "Linkou 51 jezdili lidé do Masarykova onkologického ústavu, a své opodstatnění tedy má," řekl starosta Brna-středu Libor Šťástka (ODS). Linka však podle mluvčí DMPB Lindy Škrancové nebude jezdit stejně jako dříve. "Jsou tam upravené intervaly, linka bude mít trochu jiné parametry. Je to ale v souladu s návrhem městské části," podotkla Škrancová.
Podobně budou moci v budoucnu radnice ostatních městských částí iniciovat změny v MHD. Město stanoví jakýsi základ obslužnosti a pokud to budou chtít radnice změnit, podají návrh. Každý návrh ale bude muset projít schvalováním v dopravních komisích, radě města i v zastupitelstvu. "Je tam zapojeno několik orgánů proto, aby nedocházelo k živelné poptávce a aby to
mělo nějaký smysl," uvedla Škrancová.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.