Brňané by se měli do roku 2020 dočkat nových tramvajových tratí, o nichž se ve městě mluví už několik let. Městská rada navrhla začlenit do rozpočtu na příští rok několik milionů korun, které se využijí na studie. Na tratě by město chtělo získat peníze evropských fondů v příštím programovacím období EU v letech 2014 až 2020. Dnes to řekl primátorův náměstek Robert Kotzian (ODS).
V návrhu rozpočtu je uvedeno prodloužení tramvajové trati ze Štefánikovy čtvrti na sídliště Lesná do míst, kde se nyní otáčejí na konečné Haškova autobusy. Plánuje se odbočující trať v Bohunicích od zastávky Osová tunelem k univerzitnímu kampusu, prodloužení trati v Bystrci na sídliště Kamechy a také síť tratí v chystaném jižním centru. "Jde zhruba o pět až šest milionů korun pro příští rok. Evropská unie se sice ještě nedohodla na přesné dotační politice pro další období, ale je velmi pravděpodobné, že půjdou financovat tramvajové stavby," poznamenal Kotzian.
Vedení tratí ve zmíněných projektech je nyní již víceméně zřejmé, u tratě na sídliště Kamechy se prověřují dvě varianty. Pro trať na Lesnou už jsou dokonce více než deset let položeny koleje Husovickým tunelem.
"Je potřeba, abychom příští rok připravili alespoň jednu až dvě investice," řekl Kotzian. Město začíná také znovu pomalu otevírat otázku stavby tramvajové tratě do Bosonoh.
Stavba tramvajových tratí v Brně od roku 2000 v podstatě stagnuje. V roce 2004 se prodloužila v Líšni trať o jednu zastávku na současnou konečnou Mifkova, taktéž o jednu zastávku se prodloužila trať v roce 2008 v Králově Poli od Technického muzea do Technologického parku. Délka tramvajové sítě činí 70,2 kilometru, což je po Praze druhá nejrozsáhlejší v České republice.
Zdroj ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.