Brněnský dopravní podnik předpokládá, že příští rok po dokončení nákupu nových autobusů dokáže na všechny spoje nasadit pouze nízkopodlažní vozidla. Aktuálně má z více než 300 vozidel v provozu ještě 58 bariérových autobusů a část z nich zatím vyřazovat nebude.
„Kompletní výpravu nízkopodlažními autobusy jsme schopni pokrýt také za předpokladu, že nebude potřeba opravovat víc nízkopodlažních autobusů najednou," řekla mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová. Autobusy Karosa zůstanou ještě nějakou dobu v záloze vzhledem k tomu, že jsou krátce po generální opravě a nejmladší jezdí teprve deset let.
Klíčové podle Lukšové je, zda se příští rok podaří nákup 15 naftových krátkých autobusů. „V plánu jsou, ale jisté to není," řekla Lukšová. Jisté je, že dopravní podnik získá do konce dubna 11 kloubových a 16 krátkých autobusů a do konce června ještě deset kloubových. Více než polovina autobusů už bude v Brně jezdit na stlačený zemní plyn, celkem jich bude 160.
Výhody nízkopodlažních autobusů jsou dlouhodobě známé, vystupování a nastupování je rychlejší a pohodlnější především pro starší lidi a rodiče s kočárky a malými dětmi. „Servis je však náročnější a dražší," uvedla Lukšová. V jízdních řádech zatím zůstanou symboly pro garantovaný nízkopodlažní spoj, později už je však bude moct dopravní podnik zcela vypustit.
Vzhledem k tomu, že na nákup nových vozidel získal dopravní podnik dotaci, nemůže nahrazované vozy prodat, ale musí je dát ekologicky zlikvidovat. Aktuálně má v provozu 160 nízkopodlažních krátkých autobusů, 30 vysokopodlažních a 13 bezbariérových minibusů. Kloubových je 108, z toho 80 nízkopodlažních.
Trolejbusy by měly být všechny nízkopodlažní od roku 2020. U tramvají zatím není rok stanovený vzhledem k tomu, že je v provozu ještě velké množství vozů K2 a T3 a nákup nových vozidel je finančně náročný.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.