Cyklisté, kteří jezdí mezi Adamovem a Blanskem, by se mohli po roce 2020 dočkat vlastní cyklostezky. Nahradí dosavadní úsek vedoucí po široké krajnici frekventované silnice mezi Brnem a Blanskem. Jihomoravský kraj nyní zadal zpracování projektové dokumentace.
Úsek by měl vést od ČKD Blansko na kraji města až pod Nový hrad, kde se odpojuje cyklostezka z hlavní silnice dále podél Svitavy. Úsek měří téměř čtyři kilometry a cyklisté na něm jezdí po frekventované silnici druhé třídy, i když jde o mezinárodní dálkovou cyklotrasu EuroVelo 9. „Pro tyto trasy jsou stanovena základní pravidla zejména z hlediska bezpečnosti, měly by být vedené mimo frekventované silnice. Řešení pomocí dopravních značek a vyznačení pruhů podél krajnic je jen dočasným řešením," řekla mluvčí kraje Monika Brindzáková.
Trasu využívá podle kraje stále více cykloturistů jako spojnici od Brna do Moravského krasu, stejně tak ji využívají lidé na cestě do práce.
Investiční záměr byl zpracovaný už v roce 2010 a odhad ceny včetně přemostění silnice vyšel na 105 milionů korun. Cyklostezka by měla vést dál od silnice mezi řekou a železniční tratí. Kraj předpokládá, že koncem příštího roku či začátkem roku 2019 by stavba mohla získat územní rozhodnutí a na přelomu let 2019 a 2020 by mohla získat stavební povolení. Poté by se mohlo stavět.
Trasa EuroVelo 9 se nazývá také Jantarová stezka a spojuje Baltské moře s Jaderským. Na jižní Moravu vstupuje od severu na Drahanské vrchovině a přes Moravský kras vede dále podél Svitavy do Brna. Pokračuje na jih do Židlochovic a Pasohlávek, do Nového Přerova, odkud vede podél česko-rakouské hranice až do Lednice a Břeclavi a poté odbočuje na jih do Rakouska.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.