Zaparkovat tak, aby projel osobní automobil ještě většina řidičů v Brně. Nechat však místo pro případný průjezd hasičského vozidla, to už je mnohdy nad snahu brněnských řidičů. Tento týden se o tom při cvičení přesvědčili sami brněnští hasiči.
V rámci Evropského týdne mobility kontrolovali brněnští hasiči průjezdnost na jednom ze sídlišť. Výsledek potvrdil dlouhodobé zkušenosti. Průjezdnost pro požární techniku je značně omezená. V některých případech dokonce nemožná.
„Ke kontrole průjezdnosti jsme zvolili brněnské sídliště Vinohrady. V letošním roce se v této oblasti zasahovalo u necelých 30 událostí. Pokud je jednotka povolána k zásahu v pozdních odpoledních a nočních hodinách, je velmi pravděpodobné, že narazí na dopravní problém," uvedl mluvčí hasičů Jaroslav Mikoška.
V dubnu například zkomplikovala zaparkovaná vozidla příjezd k požáru v jednom z vinohradských věžáků. Bylo nutné vytvořit dlouhé hadicové vedení, což celý zásah zpomalilo. Obdobná komplikace byla i v červnu, kdy jednotka vyjela k záchraně zraněné seniorky v domě s pečovatelskou službou.
Dopravní problémy ukázala i pondělní podvečerní kontrola. Vozidla stojící v zatáčkách značně komplikovala průjezd cisternové automobilové stříkačky a jedenáct metrů dlouhého automobilového žebříku. Ten při tom musí v případě požáru v panelovém domě dorazit až k samotné budově, aby jeho nasazení mělo smysl.
V jednom z míst byl průjezd dokonce nemožný. Zaparkovaná vozidla neměla mezi sebou dostatečný minimálně třímetrový odstup a místo se tak stalo pro hasiče pastí.
„Často zaznívají argumenty, že lidé nemají kde parkovat. Nebyl to však pondělní případ. Přibližně 250 metrů od kritického místa bylo hned několik volných parkovacích stání u vedlejšího domu. Apelujeme proto na řidiče, aby neparkovali v zatáčkách a udržovali třímetrový průjezd pro vozidla složek IZS," uzavřel Mikoška.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.