Brněnský dopravní podnik uzavřel dvě smlouvy na nákup 23 kloubových autobusů Iveco na stlačený zemní plyn a deset parciálních trolejbusů od Škody Electric schopných krátce jezdit i v místech bez trolejového vedení. Zatímco autobusy by měly začít jezdit ještě letos v prosinci, první tři trolejbusy by se měly v Brně objevit do konce března příštího roku a zbylých sedm až v průběhu dalších měsíců. Všechny autobusy i trolejbusy budou mít v Brně poprvé klimatizaci v prostoru pro cestující, řekla ČTK mluvčí podniku Barbora Lukšová.
Za 23 autobusů zaplatí podnik 204 milionů korun a za deset krátkých trolejbusů 120 milionů. S nákupy podniku pomůže i dotace z evropských fondů.
Kloubové autobusy budou nahrazovat starší vysokopodlažní vozy značky Karosa a také nejstarší kloubové vozy Citelis od firmy Iveco, tedy autobusy dodávané před deseti a více lety. Dodavatelem nových vozů nebude přímo výrobce Iveco, ale jeden z dealerů značky firma Zliner.
V příštím roce se počítá s nákupem dalších 37 autobusů na zemní plyn, taktéž s klimatizací. „Do konce duba to bude 11 kloubových a 16 krátkých autobusů a do konce června dalších deset kloubových autobusů," uvedla Lukšová. O dodavateli se zatím nerozhodlo.
Parciální trolejbusy, které jsou schopné jezdit krátké úseky na baterie mimo troleje, bude dopravní podnik využívat při výlukách na krátkých úsecích, aby nebylo nutné jako dosud, nasazovat na celou linku autobusy.
V minulých měsících se dopravní podnik snažil o kooperaci s výrobcem SOR Libchavy. Trolejbus kompletovaný v dopravním podniku a s karoserií SOR už najel v Brně řadu zkušebních kilometrů, SOR se však do výběrového řízení nakonec nepřihlásil. Jediným uchazečem tak byla Škoda Electric. Ta dodá do Brna trolejbus typu 26Tr s karoserií Solaris. Dopravní podnik díky tomu bude moci vyřadit další vozy 14Tr, které už po generálkách jezdí téměř 30 let.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
İzmir'in en kaliteli nakliyat firması için https://www.ankaevdeneve.com