Počasí dnes13 °C, zítra13 °C
Pátek 1. listopadu 2024  |  Svátek má Felix
Bez reklam

Brnu se podařilo získat dotace ve výši téměř jeden a tři čtvrtě miliardy na nové tratě pro MHD

Brnu se podařilo získat dotace na prodloužení několika tramvajových tratí a jedné trolejbusové trati. Z evropských fondů na nové stavby chce 1,72 miliardy korun. V brněnské metropolitní oblasti jsou připravené i další dopravní projekty, jako je nákup ekologických dopravních prostředků pro Brno či stavba cyklostezek v okolí Brna.

Stavby by měly začít co nejdříve, protože do konce roku 2018 je potřeba vyčerpat 30 procent celkové alokace, tedy 1,7 miliardy. "Získáme peníze na prodloužení tramvaje ze Stránské skály do Líšně, na přeložení tratě z Dornychu do ulice Plotní a na novou trať z Osové k univerzitnímu kampusu," řekl Vokřál. Trolejbusy by díky evropským penězům měly začít jezdit po Novolíšeňské až na Jírovu.

I další peníze mají mířit do brněnské MHD. Na nákup trolejbusů to má být 80 milionů korun. Trolejbusů by mělo být v příštích dvou letech deset. Dalších 120 milionů má dopravní podnik získat na modernizaci řídicího informačního systému, který má dohled nad pohybem všech vozidel. Součaný systém funguje ještě analogově, nový už bude digitální.

Město může získat 182 milionů na vybudování systému park and ride, který ulehčí dopravě v centru města díky stavbě záchytných parkovišť, odkud budou lidé pokračovat městskou dopravou. Zároveň peníze použije na systémy řízení dopravy a pro sběr dat z dopravy.

"Podařilo se uspět i s projektem na stavbu cyklostezek převážně mimo Brno. Jedná se například o trasy Kuřim - Lipůvka, Slavkov - Hodějice, Tišnov - Březina a cyklostezky v Pohořelicích," vyjmenoval Vokřál.

V současném programovacím období, které je ohraničeno roky 2014 až 2020, ale peníze je možné čerpat až do roku 2022, už nefungují dřívější regionální operační programy. Místo toho je Brno nositelem takzvané Integrované strategie  ozvoje Brněnské metropolitní oblasti a projekty řeší vedení Brna s příslušnými obcemi, pak je schvaluje řídicí výbor.

 ČTK

Štítky Brno, projekt, cyklostezka, peníze, Stránské, Líšeň

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Zdeněk Děda

Nic dražšího než tunel do Kampusu už neexistuje ? / co třeba udělat estakádu? - cca 1/4 nákladů; ale z toho by asi míň "káplo" :-( ; stejně jako na Kamenomlýnské / - To zase bude tunel :-(

Neděle, 4. prosince 2016, 16:58Odpovědět

Brnu se podařilo získat dotace ve výši téměř jeden a tři čtvrtě miliardy na nové tratě pro MHD  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.