Cestující by se měli svézt přímým vlakem z Brna do Hustopečí v roce 2019, stavět se má celý rok 2018. Vyplývá to z dokumentu EIA pro posuzování vlivů projektu na životní prostředí, který nechala pro modernizaci a elektrifikaci tratě Šakvice - Hustopeče zpracovat Správa železniční dopravní cesty.
Po rekonstruované trati se pojede rychleji a odpadne nutnost přestupu, díky čemuž by podle analýzy měl vzrůst počet cestujících na trojnásobek.
Trať je dnes sedmikilometrovou lokálkou, po níž trvá jízda deset minut a České dráhy zde nasazují jeden starý motorový vůz. Nově se po ní má jezdit 85 až 90 kilometrů za hodinu a počítá se s přímým vedením elektrických vlaků od Brna. "V roce 2025 se předpokládá, že v tomto úseku bude denní poptávka 2250 cestujících. Kdyby se nic nedělalo, je to 780," uvádí se v dokumentu.
Náklady dosáhnou několika set milionů korun. Na trati se totiž bude opravovat jak spodek, tak svršek, musí se udělat nové odvodnění a rekonstruovat přejezdy a propustky. Kompletní rekonstrukce čeká stanici v Hustopečích, kde vzniknou dvě bezbariérová nástupiště. Kilometr tratě také povede v nové stopě kvůli zachování kontinuální rychlosti.
Přestavba ovšem čeká také koridorovou stanici v Šakvicích. V současnosti totiž není možné sjet z trati od Brna přímo do Hustopečí. Stavba si proto vyžádá rekonstrukci kolejiště a stavbu nového ostrovního nástupiště s podchodem, protože při modernizaci koridoru na konci 90. let se s touto stavbou nepočítalo.
Nová trať bude nejen rychlejší, ale i modernější, protože bude mít nové sdělovací a zabezpečovací zařízení. V plánu kraje je, vést vlaky do Hustopečí v půlhodinovém intervalu v dopravní špičce. S tím souvisí i obnova zrušené trati z Hrušovan do Židlochovic, což znamená, že mezi Brnem a Hrušovany by jezdily vlaky po 15 minutách.
Trať vznikla roku 1894. Nyní zde vlaky jezdí jednou za hodinu. S rok trvající stavbou se počítá v roce 2018, ještě letos chtějí železničáři získat územní rozhodnutí.
Zdroj: ČTK
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám